Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 31 stycznia 2014, 13:05

autor: Adrian Werner

Candy Crush Saga, Puzzle & Dragons i inne, czyli najpopularniejsze i najbardziej dochodowe gry mobilne w 2013 roku

Ukazał się raport opisujący kształt rynku gier mobilnych w zeszłym roku. Było w nim kilka niespodzianek. Najpopularniejszą produkcją okazało się co prawda Candy Crush Saga, ale pod względem wygenerowanych przychodów musiało uznać wyższość Puzzle & Dragons. Ponadto Japończycy po raz pierwszy wydali na gry mobilne więcej niż Amerykanie.

Firma analityczna App Annie wypuściła raport opisujący rynek gier mobilnych w zeszłym roku. Najpopularniejszą grą świata okazało się Candy Crush Saga. Co jednak ciekawe, pod względem przychodów produkcja ta musiała zadowolić się drugim miejscem, podczas gdy po złoto sięgnęło Puzzle & Dragons. Innym zaskakującym faktem było to, że Japonia stała się najbardziej dochodowym rynkiem, wyprzedzając dotychczasowego lidera, czyli Stany Zjednoczone.

Omówiono także specyfikę rynków azjatyckich, które wciąż pozostają kompletnie zdominowane przez lokalnych deweloperów. Jednym dużym wyjątkiem było Temple Run 2. Tej grze udało się wedrzeć do pierwszej dziesiątki najczęściej pobieranych tytułów zarówno w Chinach, jak i Japonii, co pokazuje, że odpowiednia produkcja potrafi skutecznie przebić się przez barierę kulturową.

Dla bardziej tradycyjnych graczy, którzy na urządzeniach mobilnych szukają klasycznych gier złą nowiną będzie informacja, że już aż 93% wszystkich przychodów na rynku generowanych jest przez model darmowy z mikropłatnościami. Płatne produkcje stają się coraz mniejszą niszą. Z ciekawszych informacji warto jeszcze wspomnieć, że w minionym roku gracze mobilni łącznie wydali więcej pieniędzy na swoje hobby niż posiadacze konsol przenośnych. Ponadto Google Play po raz pierwszy przebiło App Store pod względem ilości pobranych aplikacji, choć system iOS wciąż góruje nad Androidem pod względem przychodów.

Najczęściej pobierane gry na świecie

1. Candy Crush Saga autorstwa studia King

2. Subway Surfers autorstwa studia Kiloo

3. Temple Run 2 autorstwa studia Imangi

4. Despicable Me autorstwa studia Gameloft

5. Fruit Ninja autorstwa studia Halfbrick

6. Angry Birds autorstwa studia Rovio

7. Hill Climb Racing autorstwa studia Fingersoft

8. Pou autorstwa studia Zakeh

9. 4 Pics 1 Word autorstwa studia Lotum

10. Real Racing 3 autorstwa studia Electronic Arts

Gry generujące najwięcej przychodów na świecie

1. Puzzle & Dragons autorstwa studia GungHo Online

2. Candy Crush Saga autorstwa studia King

3. Clash of Clans autorstwa studia Supercell

4. Hay Day autorstwa studia Supercell

5. The Simpsons: Tapped Out autorstwa studia Electronic Arts

6. The Hobbit: Kingdoms autorstwa studia Kabam

7. Slotomania autorstwa studia Caesars Entertainment

8. Megapolis autorstwa studia Social Quantum

9. Pokopang autorstwa studia LINE

10. Kingdoms of Camelot: Battle for the North autorstwa studia Kabam

Najczęściej pobierane gry w Stanach Zjednoczonych

1. Candy Crush Saga autorstwa studia King

2. Subway Surfers autorstwa studia Kiloo

3. Temple Run 2 autorstwa studia Imangi

4. Despicable Me autorstwa studia Gameloft

5. 4 Pics 1 Word autorstwa studia Lotum

6. Fruit Ninja autorstwa studia Halfbrick

7. Flow Free autorstwa studia Big Duck

8. Ruzzle autorstwa studia MAG Interactive

9. Angry Birds autorstwa studia Rovio

10. Hill Climb Racing autorstwa studia Fingersoft

Gry generujące najwięcej przychodów w Stanach Zjednoczonych

1. Candy Crush Saga autorstwa studia King

2. Clash of Clans autorstwa studia Supercell

3. Hay Day autorstwa studia Supercell

4. The Simpsons: Tapped Out autorstwa studia Electronic Arts

5. Marvel: War of Heroes autorstwa studia DeNA

6. Slotomania autorstwa studia Caesars Entertainment

7. Big Fish Casino autorstwa studia Big Fish Games

8. The Hobbit: Kingdoms autorstwa studia Kabam

9. DoubleDown Casino autorstwa studia International Game Technology

10. Modern War autorstwa studia GREE

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej