Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 10 marca 2013, 07:47

autor: Adrian Werner

W sandboksowym MMORPG Albion Online pecetowcy zmierzą się z graczami mobilnymi

Niemieckie studio Sandbox Interactive ujawniło grę Albion Online. Będzie to sandboksowe MMORPG, w którym na tych samych serwerach będą bawili się pecetowcy i użytkownicy urządzeń mobilnych.

Wraz ze wzrostem mocy urządzeń mobilnych rośnie liczba gier sieciowych, w które mogą na tych samych serwerach bawić się zarówno posiadacze pecetów, jak i smartfonów i tabletów. Najnowszym przykładem tego trendu jest ujawnione właśnie MMORPG Albion Online, które pozwoli na wspólną rozgrywkę posiadaczom komputerów z systemami Windows, OSX i Linux oraz właścicielom urządzeń mobilnych opartych na iOS i Androidzie.

    - Albion Online – strona oficjalna gry

Gra ma być sandboksowym MMORPG. Oznacza to, że większość wydarzeń w świecie gry oraz wirtualną ekonomię napędzać będą działania samych graczy. Wszystkie przedmioty i budynki stworzone zostaną przez użytkowników. Wytrwali fani mają nawet być w stanie skonstruować własne wioski i miasta. Pojawi się również opcja wynajmowania budynków produkcyjnych oraz wydzierżawiania ziemi innym gildiom.

Albion Online oparty zostanie na modelu darmowym z mikropłatnościami, ale jego realizacja ma mocno odbiegać od rozwiązań konkurencji. Twórcy nie będą bowiem sprzedawali graczom żadnych przedmiotów. Zamiast tego mają pełnić rolę centralnego banku, pozwalającego użytkownikom na wymianę handlową i walutową. Jedynym sposobami zdobycia przedmiotu lub surowców będzie znalezienie ich, własnoręczne ich wytworzenie, lub ich zakup od innych graczy. Wirtualną ekonomię wspomoże rozbudowany system budynków, pozwalający konstruować domy mieszkalne, zakłady produkcyjne oraz sklepy.

Kolejnym fundamentem sandboksowej natury Albion Online będą walki między graczami, czyli PvP. Świat gry podzielony zostanie na ponad osiemset terytoriów, które będą mogły podbić gildie graczy i tym samym uzyskać dodatkowe surowce oraz srebro. Posiadanie własnego terytorium ma być również wymagane do wybudowania własnej wioski. Jednocześnie każda taka domena chroniona będzie przez pole magiczne, które nie pozwoli na jej złupienie pod naszą nieobecność. Zamiast tego przed rozpoczęciem podbojów konieczne ma być formalne wypowiedzenie wojny, a bitwy rozegrają się dopiero gdy obie strony będą zalogowane. Jednocześnie każde terytorium jest zaprojektowane na 3-5 aktywnych graczy, więc aby dobrze się bawić nie będą potrzebne liczne gildie.

System walki rozgrywany będzie w czasie rzeczywistym i oparty zostanie na rozwiązaniach znanych z produkcji hack-n-slash. Poza starciami z innymi graczami pojawi się również możliwość potyczek z potworami. Przykładowo, podczas nocy nasze wioski często staną się ofiarą ataku demonów i zadaniem graczy będzie obrona własnych włości. Cenność posiadanych przedmiotów wzmocni fakt, że po śmierci postaci cały ekwipunek pozostanie przy jej ciele i każdy będzie mógł go zabrać.

Albion Online jest obecnie na etapie zamkniętych beta testów. Premiera zapowiadana jest na jesień tego roku.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej