Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 5 grudnia 2015, 11:09

autor: Adrian Werner

Aralon: Forge and Flame – premiera mobilnego RPG-a w starym dobrym pecetowym stylu

Do sprzedaży w App Store i Google Play trafiła gra Aralon: Forge and Flame, czyli mobilny RPG w starym dobrym pecetowym stylu, wzorowany na takich seriach jak Gothic czy The Elder Scrolls.

Mamy dobre wieści dla graczy mobilnych lubiących gry RPG w klasycznym pecetowym stylu. Do sprzedaży trafiło właśnie Aralon: Forge and Flame, czyli produkcja studia Crescent Moon Games, która próbuje na ekranach dotykowych odtworzyć rozwiązania z takich komputerowych serii jak The Elder Scrolls czy Gothic.

Obecnie Aralon: Forge and Flame dostępne jest wyłącznie na urządzenia z systemami iOS oraz Android i na razie nie wiemy, czy twórcy mają w planach przeniesienie tego tytułu także na inne platformy. Warto dodać, że jest to produkcja z kategorii premium. Kosztuje ok. 25 złotych i nie posiada żadnych mikropłatności.

Gra stanowi kontynuację Aralon Sword and Shadow z 2010 roku, ale znajomość tamtego tytułu nie jest potrzebna do zabawy. Kampania ponownie przenosi nas do znanego z pierwowzoru klasycznego uniwersum fantasy, przypominającego poziomem rozwoju technologicznego średniowiecze. Gdy rozpoczyna się opowieść, tytułowa kraina Aralon jest w kryzysie. Jej władca zginął, a lordowie wchodzących w skład imperium terytoriów rozpoczynają bezwzględną rywalizację o to, z jakiego rodu wywodzić się będzie następny król.

Gracz wciela się w bohatera, który próbuje zapobiec wybuchowi wielkiej wojny domowej. Aby tego dokonać będzie musiał odnaleźć plemię uznawane przez wszystkich za wymarłe, gdyż tylko ono posiada wiedzę i zasoby, które mogą zagwarantować pokój.

Celem autorów Aralon Sword and Shadow było odtworzenie na urządzeniach mobilnych stylu rozgrywki doskonale znanego pecetowym fanom gatunku. Grafika wykonana została w pełnym 3D, a wirtualny świat imponuje rozmiarami – składa się z trzech potężnych kontynentów, gęsto zapełnionych różnorodnymi typami lokacji. Na przejście czeka obszerna kampania oraz dziesiątki opcjonalnych zadań pobocznych, a ukończenie wszystkich przygód zajmuje co najmniej kilkadziesiąt godzin.

Przed rozpoczęciem zabawy gracz może stworzyć swojego herosa, wybierając spośród trzech ras i czterech profesji. Podczas rozgrywki akcję obserwujemy z kamery umieszczonej za plecami bohatera lub z jego oczu. System walki rozgrywany jest w czasie rzeczywistym i oferuje mocno zręcznościowe mechanizmy potyczek. Kierujemy tylko jedną postacią i ręcznie musimy wyprowadzać wszystkie ciosy oraz wykonywać uniki. Dzięki temu wynik starć w równym stopniu zależy od naszej zręczności, jak od umiejętności bohatera. Nie zabrakło oczywiście systemu rozwoju, pozwalającego na ulepszanie zdolności w zamian za zdobyte podczas przygód punkty doświadczenia.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej