Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 24 listopada 2015, 11:04

autor: Adrian Werner

Call of Champions – błyskawiczna MOBA trafiła na Androida

W usłudze Google Play zadebiutowało Call of Champions, czyli gra MOBA koncentrująca się na błyskawicznych, kilkuminutowych potyczkach wieloosobowych.

Gatunek MOBA święci obecnie triumfy na pecetach, więc nic dziwnego, że wielu deweloperów próbuje ten sukces odtworzyć na rynku mobilnym. W rezultacie użytkownicy smartfonów i tabletów otrzymali już sporo ciekawych produkcji tego typu, ale żadna nie stała się do tej pory prawdziwym przebojem. Nie zniechęca to jednak kolejnych pretendentów – jeden z nich, czyli Call of Champions, właśnie trafił do dystrybucji w Google Play.

Obecnie Call of Champions dostępne jest na urządzeniach mobilnych z systemami iOS i Android. Na obu tych platformach korzysta z modelu darmowego z mikropłatnościami. Warto dodać, że wersja na iOS zadebiutowała na początku października. 

Autorzy, czyli ludzie ze Spacetime Studios, postanowili nie adaptować wprost pecetowych rozwiązań – zamiast tego zaprojektowali grę MOBA od podstaw opracowaną z myślą o rynku mobilnym. Zabawa wciąż polega na potyczkach dwóch grup graczy próbujących zniszczyć bazę przeciwnej strony, ale starcia toczą się w znacznie mniejszej skali. Każda grupa ma tylko jedną wieżę strażniczą, a wszystkie umiejętności są odblokowane od samego początku meczu.

W starciach nie biorą udział sterowane przez sztuczną inteligencję jednostki sojusznicze, a bitwy mają pięciominutowy limit czasowy. Jeśli przed jego upływem jedna z baz nie zostanie zniszczona, to wygrywa strona, która zabije więcej wrogów. Ciekawym elementem jest także tzw. kula śmierci – dotarganie jej do centrum dowodzenia wroga ułatwia przeprowadzenie ataku.

Obecnie gra oferuje piętnastu wojowników do wyboru, a każdy z nich posiada odmienne umiejętności oraz cechy. Przydatną funkcją jest zastępowanie przez sztuczną inteligencję graczy, którzy opuszczają mecz w trakcie jego trwania. Ponadto autorzy przygotowali sporo opcji esportowych, w tym tryb widza.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej