Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 14 września 2015, 11:35

autor: Adrian Werner

W Pokemon GO złapiesz popularne stworki na... swoim podwórku

Zapowiedziano Pokemon GO, czyli mobilną odsłonę popularnej serii, która wykorzysta technologię rozszerzonej rzeczywistości.

Pokemony coraz częściej goszczą na ekranach urządzeń mobilnych. Do takich produkcji jak Pokemon Trading Card Game czy Pokemon Shuffle wkrótce dołączy kolejna zatytułowana Pokemon GO. Będzie to gra wykorzystująca technologię AR, czyli rozszerzonej rzeczywistości.

Produkcja wykorzysta kamery smartfonów i tabletów do rejestrowania otaczającej nas rzeczywistości, a następnie silnik nałoży na ten obraz trójwymiarowe elementy. W ten sposób będziemy robili to, co zazwyczaj w tej serii, czyli szukali pokemonów, łapali je, szkolili, a następnie za ich pomocą toczyli bitwy przeciwko innym trenerom tych stworków.

Wszystko to rozgrywać się ma w naszym świecie, co powinno stanowić miłą odmianę. Aby odnaleźć najciekawsze okazy gracze będą musieli się sporo nachodzić, podążając za wytycznymi systemu GPS. Oczywiście nie zabraknie także opcji handlu wymiennego pokemonami z innymi użytkownikami aplikacji.

Gracze otrzymają także możliwość zakupu małego gadżetu, pozwalającego na dodatkowe funkcje w grze. Wszystko to prezentuje się obiecująco. Oczywiście, nie mamy co oczekiwać bogactwa rozgrywki znanego z głównych odsłon marki, ale to nie dziwi, gdyż firma Nintendo nie chce zaszkodzić sprzedaży swoich konsol przenośnych. Pokemon GO zapowiada się jednak na ciekawą produkcję, która będzie dobrze dopasowana do specyfiki urządzeń mobilnych i powinna zapewnić dużo dobrej zabawy wszystkim fanom serii.

Pokemon GO zmierza na urządzenia mobilne z systemami iOS i Android. Aplikacja wykorzysta model darmowy z mikropłatnościami i zadebiutuje w przyszłym roku. Warto dodać, że opracowanie gry powierzono studiu Niantic. Zespół ten idealnie nadaje się do tego zadania, gdyż wcześniej dla firmy Google stworzył projekt Ingress, będący najsłynniejszą mobilną produkcją korzystającą z technologii AR.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej