Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 21 sierpnia 2015, 12:26

autor: Adrian Werner

Galactic Keep: Dice Battles - premiera ręcznie malowanego RPG

W App Store zadebiutowała turowa gra RPG Galactic Keep: Dice Battles. Projekt zapowiedziano jeszcze w 2009 roku i pierwsze recenzje sugerują, że warto było czekać aż sześć lat na jego premierę.

Większość platform ma gry-fatamorgany. Zapowiedziane tak dawno temu, że większość graczy prędzej czy później traci nadzieję, że produkcje te kiedykolwiek się ukażą. Na pecetach takim tytułem było Duke Nukem Forever, dla fanów konsol PlayStation rolę tę wciąż pełni The Last Guardian, natomiast gracze mobilni mają RPG-a Galactic Keep: Dice Battles, którego zapowiedziano jeszcze w 2009 roku. Dlatego dzisiejszy dzień, kiedy ta gra wreszcie trafiła do sprzedaży, na pewno na długo zapisze się w pamięci wielu graczy. Co więcej, wszystko wskazuje na to, że warto było czekać.

Obecnie Galactic Keep: Dice Battles dostępne jest wyłącznie w wersji na iOS-a. Gra kosztuje ok. 16 złotych i jest to produkcja typu premium, a więc pozbawiona mikropłatności. Na razie nie wiadomo, czy twórcy, czyli ludzie ze studia Gilded Skull Games, mają w planach skonwertowanie tytułu na Androida.

Akcja gry toczy się w odległej przyszłości, pięćset lat po tym, jak miliony ludzi zostało porwanych z Ziemi przez tajemniczą rasę obcych, którzy swoje „zdobycze” przetransportowali do laboratoriów i fabryk zlokalizowanych na oddalonej o wiele lat świetlnych planecie. Ludzkość wytrzymała w niewoli dwa stulecia, po czym wznieciła rebelię, w trakcie której odzyskała wolność i obróciła większość miast na planecie w gruzy. W momencie rozpoczęcia kampanii nasz gatunek rozprzestrzenił się na kilka światów i stał się integralną częścią kosmicznej społeczności. Jednocześnie ograniczone surowce i różne filozofie powodują, że nie brakuje okazji do brutalnych konfliktów, a ten zakątek galaktyki wciąż kryje masę sekretów czekających na odkrycie przez żądnych przygód śmiałków.

Wszystko to przekute zostało w nietypowego RPG-a, zaprojektowanego tak, aby odtwarzał klimat stołowych sesji papierowych gier fabularnych. Gracz może pokierować drużyną bohaterów, w skład której wejdą nie tylko ludzie, ale również przedstawiciele sześciu innych ras. Każdy gatunek posiada oczywiście unikalne cechy i umiejętności. Ponadto postacie muszą należeć do jednej z kilku dostępnych klas, wśród których znajdziemy Łowcę, Pirata, Wojownika, Pracownika Koalicji, Władcę Czasu oraz specjalizującego się w walce bronią białą Etheliana.

Zabawa w grze sprowadza się głównie do eksplorowania małych zamkniętych lokacji przypominających lochy z gatunku fantasy. Zarówno ruch, jak i walka odbywają się w systemie turowym. Zasady są bardzo przejrzyste, co umożliwia graczowi samodzielne kalkulowanie szans na sukces danej akcji. Współgra z tym fakt, że wszystkie testy losowe wykonywane sa na ekranie w postaci rzutów kostkami. Produkcję cechuje wysoki poziom trudności oraz imponujące bogactwo wszystkich elementów. Podczas zabawy możemy korzystać z setek przedmiotów i typów uzbrojenia oraz dowodzić oddziałami zwerbowanymi spośród kilkudziesięciu postaci. Dużą swobodę oferuje także system rozwoju bohaterów.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej