Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 2 sierpnia 2015, 18:18

autor: Adrian Werner

Warhammer: Arcane Magic - premiera turowej strategii w App Store

W App Store zadebiutowała gra Warhammer: Arcane Magic, czyli turowa strategia, w której kierujemy grupą magów walczących z armiami potworów. Produkcję opracowało studio Turbo Tape Games, znane z pecetowego Naval War Arctic Circle.

Długa już lista mobilnych produkcji opartych na licencjach uzyskanych od firmy Games Workshop właśnie uległa wydłużeniu o kolejną pozycję. Najnowszym członkiem tej rodziny jest turowa strategia fantasy zatytułowana Warhammer: Arcane Magic, którą opracowało studio Turbo Tape Games.

Produkcja kosztuje 9,99 euro, czyli w przeliczeniu około 41 złotych. Obecnie gra dostępna jest wyłącznie w wersji na system iOS i na razie nie wiemy, czy autorzy mają w planach opracowanie edycji na Androida. Wiadomo za to, że deweloperzy chcą regularnie wypuszczać duże płatne dodatki z nowymi kampaniami.

Akcja gry przenosi nas do ponurego uniwersum fantasy, na kontynent znany jako Stary Świat. Gra opowiada o drużynie złożonej z najsłynniejszych magów w historii tej krainy, takich jak Teclis, Wurrzag czy Balthasar Gelt. Na barki tej grupy spada obowiązek pokonania armii ciemności, przywołanej do rzeczywistości śmiertelników przez tajemniczy sztorm energii magicznych.

Zasady zabawy w Warhammer: Arcane Magic zaprojektowano w stylu przypominającym planszówki, ale w rzeczywistości gra nie jest adaptacją żadnej stołowej produkcji. Zabawa sprowadza się głównie do toczenia turowych bitew. Podczas nich dowodzimy maksymalnie trzyosobową drużyną magów, z których każdy posiada spory zestaw unikalnych zaklęć. Wraz z postępami w kampanii postacie te zyskują doświadczenie i uczą się nowych czarów, a my otrzymujemy okazję do zwerbowania kolejnych bohaterów.

Podczas zabawy możemy zmierzyć się z wieloma doskonale znanymi potworami z uniwersum Warhammera, takich jak Orki, Harpie, Cygory czy Demony Chaosu. Co ciekawe, po pewnym czasie kontrolowani przez nas magowie zyskują zaklęcia zdolne przywoływać podobne monstra jako jednostki sojusznicze. Istotną rolę odgrywa także właściwe wykorzystywanie przeszkód terenowych do ochrony przed atakami wrogów. Rozgrywkę urozmaicają elementy karciankowe. Gracz może w sumie odblokować kilkadziesiąt różnych kart, których zagranie potrafi w istotny sposób odmienić przebieg starcia.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej