Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 26 lipca 2015, 16:24

autor: Adrian Werner

Wild Wastes - survivalowe roguelike studia Everplay Interactive

Studio Everplay Interactive pracuje nad grą Wild Wastes, czyli survivalowym roguelike, w którym będziemy musieli przetrwać tydzień w sennym amerykańskim miasteczku opanowanym przez potwory. Gra zmierza na iOS oraz pecety i pozwoli na wspólną zabawę posiadaczom różnych platform w kooperacyjnym trybie multiplayer.

Znane z takich prdukcji jak Spell Sword, Free 2 Die czy Tiny Tibe studio Everplay Interactive ujawniło pierwsze konkrety odnośnie swojego nowego projektu, czyli survivalowego roguelike zatytułowanego Wild Wastes.

W przeciwieństwie do większości produkcji tego typu, akcja gry osadzona zostanie w czasach współczesnych, w niewielkim amerykańskim miasteczku Earlsboro, zlokalizowanym w stanie Oklahoma. Wizja tego miejsca zaoferowana przez autorów będzie jednak mocno odbiegała od tego, co możemy znaleźć w rzeczywistości. W Wild Wastes mieścina ta zostanie bowiem opanowana przez bandytów, kosmitów i inne krwiożercze byty. Naszym zadaniem będzie utrzymanie się przy życiu przez tydzień.

Kamera umieszczona zostanie wysoko nad głową postaci, a system walki będzie mocno zręcznościowy, gdyż zaprojektowano go w stylu wzorowanym na strzelankach. W trakcie potyczek zrobimy użytek m.in. z karabinów, pistoletów oraz koktajli mołotowa. Jednocześnie amunicji nigdy nie będziemy mieli za wiele, wiec często zmuszeni zostaniemy do polegania na broni białej, takiej jak siekiery czy noże. Poza potyczkami wiele czasu spędzimy także na szukaniu pożywienia i schronienia, jak również gromadzeniu cennych przedmiotów i surowców, które wykorzystamy do konstrukcji nowych elementów ekwipunku dzięki systemowi rzemiosła. Wirtualne uniwersum zamieszkiwać będą także postacie niezależne, od których uzyskamy misje do wypełnienia.

Wild Wastes nie narzuci określonego stylu zabawy, ani liniowego ciągu zadań. Zamiast tego otrzymamy pełną swobodę eksploracji i wyboru misji. Całość zostanie opracowana tak, aby można ją było przechodzić wielokrotnie bez uczucia nudy. Zarówno świat, jak i lokacje przedmiotów oraz przeciwników generowane będą losowo, dzięki czemu za każdym razem czekają na nas nowe przygody. Ponadto przetrwanie tygodnia odblokuje nowe postacie i przedmioty do wykorzystanie podczas kolejnego survivalowego tygodnia.

Produkcja zmierza obecnie urządzenia z systemem iOS oraz pecety, a posiadacze obu platform będą mogli bawić się wspólnie na tych samych serwerach w ramach kooperacyjnego trybu multiplayer. W dalszych planach są także wersje na Androida i konsole. Premiera zaplanowana została na końcówkę tego roku. Warto dodać, że Wild Wastes będzie grą typu premium, a więc pozbawioną mikropłatności.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej