Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 24 lipca 2015, 11:55

autor: Adrian Werner

Premiera The Long Siege - dynamicznej hybrydy RTS-a i gry logicznej

Doczekaliśmy się premiery The Long Siege. Ta mobilna produkcja w nietypowy sposób łączy mechanizmy gry logicznej typu match-3 z wojennym RTS-em.

Miesiąc temu pisaliśmy o grze The Long Siege, czyli obiecującej hybrydzie gry logicznej typu match-3 oraz bitewnej strategii. Teraz produkcja wreszcie trafiła do dystrybucji i każdy może się własnoręcznie przekonać, czy spełnia pokładane w niej nadzieje.

Projekt dostępny jest w wersji na system iOS, a lada chwila ukaże się także wydanie na Androida. W przeciwieństwie do większości gier typu match-3, The Long Siege stanowi produkcję typu premium. Tytuł kosztuje ok. 9 złotych i nie posiada żadnych mikropłatności.

Gra przenosi nas do krainy fantasy, ale fabuła nie odgrywa tutaj żadnej większej roli i stanowi jedynie pretekst do zabawy. Rozgrywka cała obraca się wokół oblężeń twierdz. Kampania posiada zarówno misje, w których kierujemy stroną atakującą, jak i te, gdzie na nasze barki spada obowiązek niedopuszczenia do zdobycia zamku przez siły wroga. Poza trybem dla pojedynczego gracza autorzy przygotowali także opcję zmierzenia się z innymi ludźmi w ramach potyczek multiplayer.

Większość ekranu zajmuje plansza podzielona na 42 pola. Na nie są losowo wrzucane różne symbole i musimy tak je przestawiać, aby uzyskać sekwencje minimum trzech obiektów tego samego rodzaju. Takie kombinacje powodują przywołanie na pole bitewne określone oddziału, który następnie automatycznie rozpoczyna atakowanie wroga. Im dłuższy ciąg stworzymy, tym potężniejszy będą wystawieni wojownicy. Wszystko to rozgrywa się w czasie rzeczywistym, co tworzy ciekawy system. Aby zwyciężyć musimy bowiem w bardzo szybkim tempie konstruować kombinacje, a jednocześnie dobierać je tak, aby przyzywały najbardziej nam potrzebne w danym momencie jednostki.

Ponadto co pewien czas na planszy pojawiają się symbole pozwalające na wystrzelenie z potężnego działa, co jest zwłaszcza przydatne podczas walki z wrogimi bohaterami. Zabawę wzbogacają elementy RPG, umożliwiające rozwijanie umiejętności podwładnych.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej