Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 23 maja 2015, 16:25

autor: Piotr Doroń

Cards and Castles - darmowa alternatywa dla Scrolls doczekała się solidnej aktualizacji

Cards and Castles - ciekawe połączenie karcianki w stylu Hearthstone i strategii turowej pokroju Hero Academy - doczekało się dużej aktualizacji. Produkcja pozwala gromadzić karty z jednostkami i atakami, a następnie budować z nich talie, przy pomocy których gracz toczy boje z przeciwnikami sterowanymi przez sztuczną inteligencję lub innych użytkowników.

Studio Bit Mass przypomniało nam o istnieniu interesującej gry free-to-play Cards and Castles. W ostatnich dniach produkcja – łącząca gatunek karcianek z podstawowymi założeniami strategii turowych, niczym Scrolls od studia Mojang – doczekała się solidnej aktualizacji Tournament of Champions. To doskonała okazja, aby nadrobić niepowetowaną stratę i napisać o Cards and Castles kilka pochlebnych zdań.

Zabawa w Cards and Castles podzielona jest na dwa etapy. Pierwszy z nich związany jest z budową decka, czyli talii kart, z wykorzystaniem której toczymy walki z rywalami. Tytuł miesza konwencję fantasy z innymi popularnymi tematykami, dzięki czemu do asów w rękawie gracza należeć mogą jednostki reprezentujące pięć odmiennych frakcji – wikingów, krzyżowców, piratów, magów oraz wojowników ninja. Z pomocą kart użytkownik wyprowadza też ataki specjalne, w tym rozmaite zaklęcia. Aby odnieść sukces, należy umiejętnie łączyć cechy wszystkich pięciu frakcji.

Jak dotąd tytuł przypomina szalenie popularne Hearthstone: Heroes of Warcraft. Wszystko zmienia się jednak, gdy gracz zostaje przeniesiony się na pole bitwy. Starcia odbywają się bowiem na zasadach rządzących strategiami turowymi pokroju Hero Academy. Trafiamy zatem na arenę składającą się z pięciu rzędów kwadratowych pól i – w miarę zagrywania kolejnych kart – umieszczamy na nich jednostki, a także wyprowadzamy ataki.  Celem rozgrywki jest zniszczenie bazy przeciwnika, co oczywiście nie należy do rzeczy prostych i wymaga sprawnego łączenia ataków oraz skutecznego planowania.

Cards and Castles oferuje wiele form zabawy. Znajdziemy tu rozbudowane kampanie solowe, a także opcję wieloosobową, pozwalającą na udział w meczach rankingowych i towarzyskich. Co ciekawe, sieciowy multiplayer dopuszcza rywalizację nie tylko w czasie rzeczywistym, ale też w ramach trybu asynchronicznego, dzięki czemu boje można rozwlec w czasie bez narażania się na konieczność przedwczesnego zakończenia walki.

Aktualizacja Tournament of Champions wprowadziła do Cards and Castles zestaw nowych kart, a także kolejne scenariusze dla trybu solowego. Twórcy zdecydowali się także na odświeżenie i zoptymalizowanie warstwy wizualnej – jednostki są teraz lepiej animowane, a interfejs bardziej przejrzysty. Poprawie uległ też balans rozgrywki.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej