Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 13 maja 2015, 13:45

autor: Adrian Werner

Square Enix postawi na rynek mobilny kosztem konsolowego

Firma Square Enix ujawniła, że połowę jej przychodów generują obecnie gry mobilne. Dlatego wydawca ogłosił, że zamierza skoncentrować się głównie na smartfonach i tabletach, co odbędzie się kosztem coraz bardziej nieprzyjaznego rynku konsolowego.

Przez ostatnich kilka lat mogliśmy obserwować szalony wzrost rynku mobilnego w Japonii. Coraz więcej firm i marek przestawia się na smartfony oraz tablety i trend ten bez wątpienia ulegnie dalszemu zwiększeniu. Najnowszym tego dowodem stał się raport finansowy firmy Square Enix. Możemy w nim wyczytać, że aż 49% przychodów wygenerowały dla wydawcy gry mobilne. Nikogo chyba nie zdziwi, że firma jednocześnie ogłosiła, że w przyszłości skoncentruje się głównie na tym segmencie.

W okresie od 1 kwietnia 2014 do 31 marca 2015 największymi mobilnymi przebojami dla Square Enix okazały się gry Dragon Quest Monsters Super Light, Schoolgirl Strikers, Final Fantasy Record Keeper oraz Kai-ri-Sei Million Arthur. Ponadto firma odnosi spore sukcesy na peceach dzięki Final Fantasy XIV. Jednocześnie wydawca podkreślił, że coraz trudniej jest mu zarabiać na rynku konsolowym. Zwłaszcza w Europie i Stanach Zjednoczonych konkurencja staje się coraz ostrzejsza, a cały sektor coraz mocniej jest zdominowany przez kilka firm i wśród nich nie ma Square Enix.

Dlatego firma zamierza obecnie skoncentrować się przede wszystkim na grach mobilnych oraz MMO. Nie znaczy to oczywiście, że jutro zastopowane zostaną wszystkie projekty konsolowe. Wydawca wciąż cieszy się dobrą pozycją na tym rynku i zamierza dalej inwestować w wysokobudżetowe produkcje na platformy domowe. Skala tych inwestycji najprawdopodobniej nie będzie jednak tak duża jak w poprzednich latach.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej