Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 2 marca 2015, 12:24

autor: Adrian Werner

Call of Champions – zapowiedziano najszybsze MOBA na rynku

Znane z Arcane Legends i Battle Command studio Spacetime zapowiedziało mobilną grę MOBA zatytułowaną Call of Champions. Produkcja skoncentruje się na przyśpieszeniu tempa rozgrywki – sieciowe bitwy trwać będą maksymalnie pięć minut.

Ostatnimi czasy, co chwila ktoś próbuje odtworzyć sukces pecetowego gatunku MOBA na rynku mobilnym. Zaowocowało to szeregiem udanych produkcji, takich jak Heroes of Order & Chaos, Solstice Arena, Vainglory czy The Witcher Battle Arena, ale żaden z tych tytułów nie stał się tak dużym przebojem, na jaki liczyli ich twórcy. Nie zniechęca to jednak deweloperów przed podejmowaniem kolejnych prób. Najnowszym pretendentem jest firma Namco Bandai, która zapowiedziała projekt Call of Champions.

Jak w typowych MOBA rozgrywka skoncentruje się na sieciowych bitwach toczonych między dwoma drużynami, z których każda liczyć ma po trzech bohaterów. W sumie w grze znajdziemy dwudziestu herosów i każdy z nich otrzyma unikalne umiejętności oraz ekwipunek.

Celem autorów jest znaczne przyśpieszenie tempa rozgrywki, tak aby lepiej pasowało do specyfiki urządzeń mobilnych. To samo w sobie nie jest nowym pomysłem, ale Call of Champions pójdzie w tym kierunku znacznie dalej niż jego konkurenci. Bitwy mają bowiem mieć ścisły limit czasowy w postaci pięciu minut, więc nawet jadąc autobusem do pracy będzie można wygospodarować kilka chwil na przynajmniej jeden mecz.

Przyśpieszenie tempa rozgrywki w Call of Champions umożliwi także mocne uproszczenie mechanizmów zabawy. W grze nie znajdziemy żadnych sklepików z przedmiotami, ani sterowanych przez sztuczną inteligencję jednostek sojuszniczych. Otrzymamy za to szeroki wybór umiejętności specjalnych, które będzie można wykorzystywać od samego początku meczu. Autorzy obiecują także rozbudowane elementy społecznościowe, w tym tryb widza oraz opcję udostępniania społeczności streamów z własnych rozgrywek.

Gra wykorzysta model darmowy z mikropłatnościami i ukaże się w tym roku na urządzenia mobilne z systemami iOS i Android. Warto dodać, że produkcja powstaje w studiu Spacetime, mającym na koncie takie mobilne produkcje jak Arcane Legends, Battle Command, Star Legends czy Arcane Battleground.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej