Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 25 lutego 2015, 16:23

autor: Piotr Doroń

Magic Touch: Wizard for Hire – premiera zręcznościówki od Nitrome

Niezależne studio Nitrome udostępniło w App Store i na platformie Google Play pierwszą z trzech zapowiedzianych niedawno mini-gier. Jest nią zręcznościówka Magic Touch: Wizard for Hire, wydana w modelu darmowym.

Doczekaliśmy się premiery zręcznościówki Magic Touch: Wizard for Hire – pierwszej z trzech ujawnionych niedawno mini-gier niezależnego studia Nitrome, znanego z Icebreaker: A Viking Voyage, Gunbrick, Platform Panic i Endless Doves. Tytuł został wydany na urządzenia mobilne z systemem Android oraz iOS w modelu darmowym z opcjonalnymi mikropłatnościami.

Magic Touch: Wizard for Hire jest remake’iem starej, flashowej produkcji studia Nitrome o tym samym tytule. W grze wcielamy się w czarodzieja, który zostaje zatrudniony przez właściciela pewnego zamku w celu obrony twierdzy przed najeźdźcami. Wróg próbuje dostać się na mury w niekonwencjonalny sposób – z powietrza, z wykorzystaniem balonów.

Przeciwników pozbywamy się kreśląc litery, symbole i kształty narysowane na nietypowych środkach transportu. W ten sposób doprowadzamy do ich przebicia. O ile początkowo zabawa nie nastręcza większych trudności, o tyle już po kilkunastu udanych atakach rośnie liczba przeciwników oraz poziom skomplikowania wzorów (silniejsi wrogowie korzystają nawet z kilku balonów).

Zabawa kończy się w momencie, gdy pierwszy przeciwnik postawi bezpiecznie stopę na murach zamku. Stąd też sednem rozgrywki jest bicie rekordów. Pomagają w tym specjalne zaklęcia, które gracz odblokowuje w zamian za monety zdobywane w trakcie walki (np. spowolnienie czasu, zamiana przeciwników w żaby, utworzenie na murach ściany ognia, czy zamiana zamkowych wież w wieżyczki strzelnicze). Gra cieszy oko ładną, typową dla studia Nitrome grafiką 2D.

W ostatnim czasie studio Nitrome zajmowało się jeszcze dwiema mini-grami – zręcznościowo-logicznym Green Ninja: Year of the Frog oraz platformówką Silly Sausage, inspirowaną kultowym Wężem. Więcej na ich temat przeczytacie w tej wiadomości.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej