Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 6 grudnia 2014, 08:21

autor: Adrian Werner

Shadowrun: Dragonfall – cyberpunkowe cRPG na iOS i Androidzie

Doczekaliśmy się mobilnej premiery Shadowrun: Dragonfall, czyli samodzielnego dodatku do turowego RPG osadzonego w świecie łączącym elementy cyberpunka i fantasy.

Mamy dobre wieści dla fanów gatunku RPG. Na Androidzie i iOS zadebiutowało właśnie Shadowrun: Dragonfall, czyli samodzielny dodatek do Shadowrun: Returns, który w opinii większości graczy jest znacznie lepszą produkcją niż podstawowa wersja gry.

Gra kosztuje 24 złote, co jest sumą sporą jak na tytuł mobilny, ale w zamian otrzymujemy ponad 20-godzinną kampanię oraz brak jakichkolwiek mikropłatności. Produkcja warta jest więc swojej ceny.

Shadowrun: Dragonfall ponownie przenosi nas kilka dekad naprzód, prezentując przedziwną wizję przyszłości, w której elementy cyberpunkowe łączą się z fantasy. W świecie tym znaleźć można więc nowoczesne technologie, takie jak powszechnie dostępna rzeczywistość wirtualna i cyberwszczepy, ale także magię, smoki oraz nieludzie rasy pokroju elfów czy krasnoludów.

Tym razem opuszczamy Stany Zjednoczone i cała kampania toczy się w Berlinie. Niemcy w 2054 roku zaczynają otrząsać się po dekadach rządów terroru smoka Feuerschwinge. Gospodarka kwitnie, a rywalizacja między korporacjami ściąga do kraju niezliczonych shadowrunnerów. Wśród nich znajduje się również kontrolowana przez nas drużyna, która przybywa do stolicy szukając intratnych zleceń. Podczas ich wykonywania wpadną jednak na ślad potężnej konspiracji, która może popchnąć Europę w objęcia ciemności i chaosu. Jednym z tropów są plotki, że Feuerschwinge wciąż żyje i szykuje się do powrotu.

Shadowrun: Dragonfall pozostaje wierny rozwiązaniom podstawowej wersji gry. Otrzymujemy zatem atrakcyjną oprawę graficzną z izometryczną kamerą, kreskówkowymi tłami oraz trójwymiarowymi postaciami. System walki rozgrywany jest w turach i posiada sporą głębię taktyczną, a sama kampania oferuje sporą swobodę wyboru misji oraz metod ich realizacji. W porównaniu z wersją podstawową autorzy poprawili interfejs i mechanizmy potyczek, zwiększając znaczenie pancerzy oraz korzystania z osłon, jak również usprawniono skuteczność sztucznej inteligencji.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej