Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 26 listopada 2014, 11:58

autor: Piotr Doroń

Wicked Lair – połączenie tower defense i cRPG-a debiutuje na Androidzie i iOS

W ofertach sklepów Google Play i App Store zadebiutowała gra Wicked Lair - niezależna odpowiedź na fatalnego mobilnego Dungeon Keepera. Połączenie strategii tower defense i cRPG-a autorstwa Stefana Prattera zostało wydane w modelu darmowym z mikropłatnościami.

Porażka mobilnego Dungeon Keeper zachęciła wielu niezależnych twórców do rozpoczęcia prac nad grami podobnymi w założeniach do niedoszłego hitu firmy Electronic Arts. Jedną z takich pozycji jest Wicked Lair, debiutanckie dzieło austriackiego dewelopera Stefana Prattera. Ciekawe połączenie strategii w stylu DK, tower defense i cRPG zadebiutowało dziś w Google Play i App Store.

Produkcja została udostępniona w modelu darmowym z mikropłatnościami. Po pobraniu gry otrzymuje się dostęp jedynie do części zawartości (mniej więcej 1/3 z tego, co ostatecznie przygotował Stefan Pratter) – resztę można dokupić pod postacią dwóch rozszerzeń kosztujących około 4 złote każde.

W Wicked Lair gracz wciela się w złego władcę, zarządzającego podziemną fortecą. Celem zabawy jest zabezpieczenie lochów przed herosami, pragnącymi splądrować naszą posiadłość i pozbawić nas życia, a także wyszkolenie armii zdolnej przepuścić inwazję na pobliską mieścinę, będącą kuźnią honorowych rycerzy i magów. Walcząc, korzystamy z zalet prostego systemu magicznego, pozwalającego leczyć podwładnych, a także wspierać ich czarami ofensywnymi.

Ostatecznie w pełnej wersji gry do dyspozycji gracza oddanych zostało dziesięć typów lochów, które można łączyć ze sobą w celu uzyskania lokacji o unikalnych właściwościach. Sama forteca przypomina podziemną wieżę, podzieloną na piętra. Dodatkowo lochy zasiedla się potworami gotowymi za wszelką cenę bronić swojego władcy i należącego do niego skarbu, a każdego nich można dwukrotnie ulepszyć, podnosząc statystyki i odblokowując nowe umiejętności.

Wicked Lair oferuje dwa tryby zabawy: Town Attack oraz Survival. W pierwszym przypadku gracz może wybudować do 10 pięter, a celem rozgrywki jest zniszczenie miasta. W drugim trybie chodzi przede wszystkim o przetrwanie przez jak najdłuższy czas – ułatwia to możliwość rozbudowania wieży nawet do pięćdziesiątego poziomu. Rozgrywkę można toczyć na jednym z czterech poziomów trudności (im wyższy, tym trudniej zrównać z ziemią mieścinę, i tym potężniejsi są odwiedzający nas bohaterowie).

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej