Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 13 listopada 2014, 11:28

autor: Piotr Doroń

Tony Hawk Shred Session skasowane. Nowa odsłona serii w produkcji

Trwają prace nad nową mobilną odsłoną serii Tony Hawk, która trafi na rynek w 2015 roku w towarzystwie edycji dedykowanej konsolom. Niestety, mamy też złą wiadomość – prace nad będącym na ostatniej prostej Tony Hawk Shred Session zostały definitywnie wstrzymane.

Z informacji, jakich firma Activision udzieliła redaktorom serwisu Polygon wynika, że gra skaterska Tony Hawk Shred Session nie ukaże się oficjalnie na rynku. Wszystko wskazuje na to, że projekt, nad którym brytyjskie studio Big Bit pracowało przez ostatni rok, został wyrzucony do kosza. Zamiast niego na smartfony i tablety z systemami Android oraz iOS trafi w 2015 roku inna odsłona serii sygnowanej nazwiskiem słynnego skatera, Tony’ego Hawka, o czym w serwisie Twitter poinformował sam zainteresowany.

Niestety, póki co nie wiemy nic o samej produkcji, poza tym, że powinna zadowolić fanów serii. Pozostaje mieć nadzieję, że gra zostanie utrzymana w duchu klasycznych odsłon cyklu, którego pierwsza część trafiła w 1999 roku na konsolę PlayStation. Warto dodać, że Activision ma również w planach konsolową odsłonę – wszystko wskazuje na to, że będą to odrębne gry, ale jednocześnie stanowiące pewną całość.

Przypominam, że z Tony Hawk’s Shred Session chciano uczynić skaterskiego runnera, w którym mieliśmy przejąć kontrolę nad światowej klasy skaterami (m.in. Chris Cole, Aaron “Jaws” Homoki, Lizzie Armanto, David Gonzalez, Riley Hawk oraz Tony Hawk). Każdy z zawodników miał otrzymać zestaw charakterystycznych dla siebie trików, będących uzupełnieniem podstawowej bazy flipów, grabów, grindów i slide’ów, jakie można byłoby wykonać na kilku odpowiednio przystosowanych mapach (m.in. Santa Monica, Londyn).

Do dyspozycji graczy oddane zostałyby dwa tryby rozgrywki – Shred Sessions, czyli wzorowana na klasycznych odsłonach Tony Hawk’s opcja zabawy kładąca nacisk na zaliczanie kolejnych wyzwań, oraz Survival, gdzie celem miało być wykręcenie jak najlepszego wyniku punktowego, zanim użytkownik popełni jakiś błąd. Twórcy planowali też implementację prostego systemu rozwoju postaci, w ramach którego dałoby się odblokować dostęp do kolejnych, bardziej zaawansowanych i lepiej punktowanych akrobacji.

Dla najbardziej zagorzałych fanów skateboardingu twórcy przewidywali możliwość dostosowania wyglądu zawodników (szeroki wybór czapek, t-shirtów, spodni i butów najlepszych, skaterskich marek), a także deskorolek (decków, tracków i kółek). Obrazu całości miała dopełniać zaawansowana, trójwymiarowa szata graficzna oraz intuicyjny, dotykowy system sterowania. Pierwotnie premiera gry na świecie planowana była na lato 2014 roku. Tytuł zdążył się ukazać jedynie w Australii i Nowej Zelandii, w ramach tzw. soft-launchu (grę we wczesnej wersji możecie zobaczyć na dołączonym filmie).

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej