Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 7 listopada 2014, 11:58

autor: Adrian Werner

Studiu DICE udało się skonwertować część Battlefielda 4 na iOS

Studio DICE pochwaliło się, że opracowało demo technologiczne części Battlefielda 4 działające na urządzeniach mobilnych z iOS, z zachowaniem wysokiej jakości grafiki oraz dużej skali map. Niestety, nie mamy co spodziewać się konwersji samej gry, ale i tak osiągnięcie Szwedów jest imponujące.

Battlefield 4 to jedna z najbardziej imponujących technicznie produkcji, w jakie można obecnie zagrać na pecetach i konsolach. Okazuje się, że studiu DICE udało się skutecznie skonwertować części tego przeboju i uruchomić je na urządzeniach mobilnych wyposażonych w system iOS.

Zespół wcześniej eksperymentował już z przenoszeniem silnika Frostbite na platformy firmy Apple. Pierwszym tego owocem była aplikacja Battlefield 4 Commander App, pozwalająca jako dowódca pomagać graczom pecetowym i konsolowym. Potem, podczas tegorocznej imprezy WWDC DICE przygotowało technologiczne demo Plants vs. Zombies: Garden Warfare, które działając na iPadzie Air było w stanie wyświetlać na ekranie 1,3 mln trójkątów jednocześnie.

Sama gra Battlefield 4 jest jednak znacznie bardziej zaawansowana niż Plants vs. Zombies: Garden Warfare, oferując większą skalę starć i możliwość niszczenia otoczenia. Z tego powodu do niedawna próbując konwertować jej elementy na iOS twórcy musieli albo mocno ograniczyć jakość wizualną, albo wyciąć niektóre funkcje i zmniejszyć liczbę obiektów na mapie. Dopiero wprowadzony niedawno system Metal pozwolił im wycisnąć więcej z najnowszych modeli iPhone oraz iPada.

Na razie autorzy wypuścili tylko dwa screeny z dema, a na filmik z niego przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać. Sądząc po udostępnionych obrazkach na iOS nie osiągnięto grafiki, jaką może wygenerować potężny pecet, ale i tak jakość wizualna oraz skala robią spore wrażenie.

Oczywiście, nie mamy co liczyć na pełną konwersję Battlefielda 4 na iOS. To, co wyprawiają obecnie ludzie z DICE jest jedynie eksperymentowaniem i zespół nie ma w planach niczego więcej. Pokazuje to jednak jak daleko zaszły urządzenia mobilne i w jak imponującym tempie rośnie ich moc.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej