Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 15 października 2014, 06:56

autor: Adrian Werner

Zero Age – surrealistyczna gra logiczna rozpoczęła podbój App Store

Na App Store zadebiutowało Zego Age, czyli surrealistyczna gra logiczna z piękną oprawą graficzną i nietypową mechaniką rozwiązywania zagadek.

Jedną z sympatycznych cech rynku mobilnego jest to, że często otrzymujemy ciekawe produkcje praktycznie bez żadnej wcześniejszej zapowiedzi, dowiadując się o istnieniu danego projektu dopiero, gdy trafia on do sprzedaży. Najnowszym tego przykładem jest wydana właśnie surrealistyczna gra logiczna Zero Age, która może przypaść do gustu fanom Monument Valley.

Zero Age dostępne jest obecnie wyłącznie w wersji na system iOS w cenie około 11 złotych. Produkcja nie posiada żadnych, nawet opcjonalnych mikropłatności.

Gra nie sili się na rozbudowaną warstwę fabularną. Zostajemy po prostu rzuceni do przedziwnego świata składającego się z dryfujących w powietrzu przedziwnych struktur. Podczas eksploracji możemy poznać skrawki historii tego miejsca i sami wyciągnąć z nich wnioski lub też zignorować te strzępy informacji i skoncentrować się wyłącznie na zabawie.

Podczas przygód kontrolujemy niewielkiego maga, który powoli nabywa moc wystrzeliwania wiązek energii o różnym charakterze. Wchodzą one w interakcje z elementami otoczenia, w tym zwłaszcza walającymi się wszędzie klockami, pozwalając nam na tworzenie dróg prowadzących od punktu startowego do wyjścia. Poza zwykłymi mostami i ścieżkami możemy także konstruować m.in. windy i teleportery.

Zero Age robi wyśmienite wrażenie oprawą audiowizualną. Grafikę wykonano za pomocą silnika Unreal 3.0 w czystym geometrycznym stylu, wzbogaconym licznymi efektami świetlnymi, a za podkład muzyczny robią lekko przerobione utwory klasycznego rosyjskiego kompozytora Siergieja Rachmaninowa, Warto na koniec wspomnieć, że jest to rzadki przypadek gry opracowanej w Libanie, gdyż twórcy, czyli Majd Akar oraz Hosni Auji, mieszkają w stolicy tego kraju, czyli Bejrucie.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej