Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 14 października 2014, 06:57

autor: Adrian Werner

Minecraft: Pocket Edition zmierza na Windows Phone

Studio Mojang poinformowało, że w produkcji znajduje się wersja gry Minecraft: Pocket Edition przeznaczona na mobilny system Windows Phone.

Po tym jak firma Microsoft wykupiła studio Mojang zapowiedź gry Minecraft: Pocket Edition na Windows Phone wydawała się jedynie kwestią czasu. Tak też się stało i twórcy, za pośrednictwem swojego konta Twitter, oficjalnie potwierdzili, że ta konwersja rzeczywiście znajduje się w produkcji.

Niestety, ograniczono się tylko do stwierdzenia, że prace trwają, więc na razie nie wiemy, kiedy użytkownicy Windows Phone mogą spodziewać się premiery własnej edycji.

Minecraft: Pocket Edition to wersja tej klasycznej już gry opracowana specjalnie z myślą o urządzeniach mobilnych. Do tej pory ukazała się na systemy iOS i Android. W dniu premiery tytuł był bardzo uproszczony w porównaniu z pierwowzorem z pecetów. Studio Mojang regularnie wypuszczało jednak duże aktualizacje i obecnie różnice między tymi wydaniami nie są już tak duże. Twórcy musieli oczywiście zmniejszyć limit graczy na jednym serwerze, ale wprowadzili też kilka nowych elementów, w tym nieobecne na PC klocki lub inny system craftingu.

Warto wspomnieć, że niedawno wypuszczona została łatka 0.9, która wprowadziła niekończące się mapy oraz znacznie lepszy system losowego generowania terenów , pozwalający na tworzenie bardziej zróżnicowanych światów, zawierających m.in. jaskinie, kopalnie, dżungle czy opuszczone wioski.

Przypomnijmy, że Microsoft wykupił studio Mojang w połowie września tego roku za sumę 2,5 mld dolarów. Jednym z elementów umowy między tymi firmami była zgoda na opuszczenie zespołu przez jego założycieli, w tym Markusa „Notcha” Perssona. Ojciec Minecrafta od dłuższego czasu nie był jednak bezpośrednio zaangażowany w prace nad tym projektem, więc nie powinno to negatywnie wpłynąć na jego rozwój.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej