Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 9 października 2014, 10:35

autor: Adrian Werner

Terra Battle – RPG twórcy cyklu Final Fantasy trafiło na Androida

W usłudze Google Play zadebiutowała gra Terra Battle, czyli turowe japońskie RPG, które opracował ojciec cyklu Final Fantasy Hironobu Sakaguchi. Wkrótce ma się pojawić także wydanie na system iOS.

Mamy dobre wieści dla fanów japońskich RPG-ów. Właśnie zadebiutowała gra Terra Battle, czyli mobilna produkcja, której głównym projektantem był ojciec cyklu Final Fantasy Hironobu Sakaguchi.

Terra Battle korzysta z modelu darmowego z mikropłatnościami. Obecnie gra dostępna jest wyłącznie na Androida. Wydanie na iOS trafiło jedynie na kanadyjski App Store, ale spodziewamy się, że reszta świata dołączy do zabawy już wkrótce.

Akcja toczy się w chylącej się ku upadkowi pełnej magii krainie fantasy. Tereny te zdominowane są przez ludzi, ale zamieszkują na nich również człekokształtne bestie i jaszczury. Każda z tych grup posiada odmienny język, historię i kulturę, ale jednocześnie w legendach wszystkich trzech pojawia się postać Stwórcy. Jego istnienie nigdy nie zostało udowodnione, ale nieciekawa sytuacja w krainie ostatecznie zmusza śmiertelników do wyruszenia na wyprawę do centrum ich świata, w nadziei, że znajdą tam tę istotę, a jej wiedza oraz moc pomoże im uratować ich cywilizacje.

Oczywiście, na drodze do Stwórcy czekają hordy potworów, więc zabawa polega głównie na toczeniu z nimi bitew w systemie turowym. Starcia rozgrywają się na pokrytych siatką mapach, na których gracze przesuwają małe żetony reprezentujące bohaterów. Każdy z nich posiada unikalne właściwości, a gra pozwala na wyprowadzanie kombinacji ciosów i sowicie nagradza atakowanie z flanki. Mechanizmy rozwoju bohaterów oparte zostały na znanym z Final Fantasy systemie profesji, pozwalającym na bardziej swobodne dobieranie umiejętności niż typowy system klas.

Warto także wspomnieć, że autorzy przygotowali program nazwany Download Starter. Jego sercem jest licznik ilości pobrań gry i twórcy ustalili progi, których osiągnięcie odblokuje dodatkową darmową zawartość w grze dla wszystkich użytkowników.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej