Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 1 października 2014, 10:42

autor: Adrian Werner

Assassin's Creed: Identity – nadchodzi mobilne RPG akcji

Bez żadnej wcześniejszej zapowiedzi na australijski App Store trafiła gra Assassin's Creed: Identity. Jest to zręcznościowe RPG z proceduralnie generowanymi misjami i ze wszystkich mobilnych odsłon cyklu ta jest zdecydowanie najbliższa stylowi rozgrywki znanemu z konsol i pecetów.

Marka Assassin’s Creed wielokrotnie gościła już na urządzeniach mobilnych, ale do tej pory żadna z tych gier nie próbowała odtworzyć na ekranach dotykowych stylu zabawy znanego z konsol i pecetów. Zamiast tego otrzymywaliśmy różnorodne platformówki, karcianki, czy nawet planszówki. Teraz Ubisoft ujawniło Assassin's Creed: Identity i choć wciąż nie jest to tytuł o tych samych mechanizmach zabawy co na platformach domowych, to jednocześnie żadna wcześniejsza mobilna odsłona marki nie zbliżyła się do tego tak bardzo.

Co ciekawe, firma Ubisoft od razu wypuściła grę na australijskim App Store, aby przeprowadzić typowe dla rynku mobilnego beta testy. Debiutu tego nie poprzedziła żadna oficjalna zapowiedź. Produkcja korzysta z modelu darmowego z mikropłatnościami i na razie dostępna jest tylko na system iOS. Sądząc jednak po poprzednich produkcjach wydawcy, wersja na Androida jest jedynie kwestią czasu. Premiera światowa ma nastąpić w przyszłym roku.

Assassin's Creed: Identity przenosi nas do Włoch epoki renesansu, czyli okresu ukazanego w Assassin's Creed II i Assassin's Creed: Brotherhood. Gra jest zręcznościowym RPG-iem, w którym eksplorujemy pełne detali trójwymiarowe fragmenty miast takich jak Rzym czy Florencja, obserwując akcję z kamery umieszczonej zza plecami postaci. Nasz zabójca potrafi nie tylko walczyć, ale również posiada spore umiejętności akrobatyczne, co pozwala na komfortowe bieganie po dachach.

Naszym zadaniem jest wykonywanie krótkich misji należących do jednego z szesnastu typów zadań. Mapy generowane są za każdym razem losowo, więc przygody możemy przechodzić wielokrotnie bez uczucia nudy. Autorzy przygotowali dwa modele sterowania. Jeden z nich jest typowo RPG-owy i wymaga dotykania palem miejsc, do których ma udać się postać. Dla tradycjonalistów przewidziano jednak tradycyjny interfejs pozwalający na bezpośrednią kontrolę za pomocą wirtualnego pada.

Zaczynając zabawę będziemy musieli stworzyć własnego asasyna. Do wyboru są trzy klasy, z których każda posiada własne umiejętności. Ponadto duże znaczenie ma dobierany ekwipunek, którego część możemy stworzyć samodzielnie za pomocą systemu rzemiosła.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej