Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 16 września 2014, 14:41

autor: Piotr Doroń

Spacewright – zapowiedziano atrakcyjny miks FTL-a i strategii 4X

Studio ArithmeBit pracuje nad kosmiczną strategią z elementami 4X o tytule Spacewright. Produkcja trafi na smartfony i tablety z systemami iOS oraz Android w 2015 roku. Poza tym zagrają w nią posiadacze komputerów osobistych z Windowsem, Linuksem i Mac OS.

Istnieje spora szansa, że Out There i Star Command nie będą jedynymi godnymi uwagi mobilnymi alternatywami dla kosmicznej strategii FTL: Faster Than Light. Jeden z głośniejszych niezależnych projektów ostatnich kilku lat zainspirował także deweloperów z amerykańskiego studia ArithmeBit, którzy od dłuższego czasu wytrwale pracują nad Spacewright. Produkcja, skierowana na urządzenia mobilne z systemami Android i iOS oraz komputery osobiste, zadebiutuje na rynku w 2015 roku.

Spacewright nie będzie tylko kopią FTL. Tytuł zostanie bowiem rozbudowany o szereg rozwiązań charakterystycznych dla gier strategicznych typu 4X. Oprócz eksploracji kosmosu i zarządzania statkiem kosmicznym oraz jego załogą, gracze poświęcą swój cenny czas budowie galaktycznego imperium, a także podbojom. Wszystkim tym będą się zajmować niemalże równocześnie, nie wyłączając udziału w zakrojonych na szeroką skalę bitew gwiezdnych.

Ważnym aspektem rozgrywki będzie projektowanie i rozbudowa statku kosmicznego. Użytkownik stworzy go z modułów i części, zdobywanych w charakterze lootu podczas kosmicznych starć. W Spacewright nie zabraknie także wypraw na powierzchnię planet w celu sprawdzania ich pod kątem obecności cennych surowców i nawiązywania kontaktu z obcymi rasami (ich nastawienie będzie oczywiście bardzo zróżnicowane).

Produkcja zaoferuje kilka trybów zabawy, z czego podstawowym ma być Adventure Mode – to właśnie ta opcja zapewni dostęp do wszystkich opisanych wyżej atrakcji, ubranych dodatkowo w atrakcyjną warstwę fabularną. Alternatywą będzie opcja survivalowa, w której złe decyzje doprowadzą do szybkiej i ostatecznej śmierci. Twórcy obiecują także sieciowy moduł wieloosobowy, podzielony na kooperację i rywalizację. Całość ubrana zostanie w dwuwymiarową szatę graficzną, inspirowaną stylem retro.

Twórcy planują w niedalekiej przyszłości uruchomienie Kickstartera projektu oraz ubieganie się o „zielone światło” w programie Steam Greenlight. Mniej więcej w tym samym czasie udostępnione zostanie demo na komputery osobiste, pozwalające sprawdzić w akcji opcję Survival i hangar dla statków kosmicznych. Pozostaje mieć nadzieję, że wszystko to będzie ze sobą doskonale współgrać – udanych klonów FTL nigdy za wiele. Czekamy również na pierwszy zwiastun (niecierpliwym polecamy obejrzenie szeregu animowanych gifów na oficjalnej stronie gry).

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej