Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 13 września 2014, 12:07

autor: Adrian Werner

Goblin Sword – zadebiutowała mobilna retro platformówka w klimacie fantasy

Na iOS zadebiutowała gra Goblin Sword, czyli retro platformówka fantasy autorstwa zespołu Gelato Games. Produkcja oferuje dopracowany system sterowania, długą kampanię oraz lekkie elementy RPG. Całość podano w wysokiej jakości oprawie graficznej.

Do sprzedaży w usłudze App Store trafiła gra Goblin Sword, czyli wyśmienita platformówka 2D wzbogacona elementami RPG, opracowana przez dwuosobowe studio Gelato Games.

Produkcja dostępna jest w cenie ok. 3 złotych. Za tę sumę otrzymacie pełną grę, pozbawioną mikropłatności. Jednocześnie jest to cena promocyjna z okazji premiery i wkrótce podskoczy ona do ok. 6 złotych. Obecnie Goblin Sword można nabyć jedynie na iOS i niestety twórcy nic nie wspominają o możliwej konwersji na Androida.

Gra posiada bardzo prostą fabułę, która jest jedynie pretekstem do zabawy. Zły czarnoksiężnik zebrał armię potworów i najechał rodzinne miasto bohatera. Naszym zadaniem jest wybicie maszkar, pokonanie bossów będących oficerami w armii ciemności oraz ostatecznie zgładzenie również samego maga.

Scenariusz ten został przekuty w platformówkę 2D utrzymaną w atrakcyjnie zrealizowanej konwencji retro. Na przejście czeka 48 poziomów, a podczas kampanii musimy zmierzyć się z 6 bossami. Gracze mogą korzystać z 20 typów uzbrojenia, 16 reliktów zapewniających magiczne moce oraz 4 strażników wspomagających bohatera walce. Twórcy nie zapomnieli także o licznych opcjach kosmetycznych, przygotowując 8 kostiumów oraz możliwość dekorowania wirtualnego domku za pomocą zebranych podczas przygód przedmiotów.

Pierwsze recenzje i wrażenia zachwalają przede wszystkim system sterowania. Jest to element, który często mocno niedomaga w przypadku mobilnych platformówek, ale autorzy Goblin Sword spisali się w tej kwestii świetnie, oferując bardzo czuły i wygodny w użyciu interfejs.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej