Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 3 września 2014, 14:57

autor: Piotr Doroń

Antihero – strategia 4X w klimatach dickensowskich zadebiutuje w przyszłym roku

Tim Conkling, współtwórca Corps Craft, pracuje nad strategią 4X o tytule Antihero. Produkcja opowiada o złodziejskiej walce o wpływy i została osadzona w świecie zainspirowanym twórczością brytyjskiego pisarza Karola Dickensa.

Na smartfony, tablety i PC zmierza niecodzienna strategia 4X o tytule Antihero. Najnowsza produkcja Tima Conklinga, współautora gry Corps Craft, została utrzymana w klimatach realizmu wiktoriańskiego, który nie powinien być obcy fanom twórczości brytyjskiego pisarza Karola Dickensa. Antihero – prace nad grą trwają od ponad roku w ramach czteroosobowego zespołu – trafi na urządzenia mobilne z systemami Android oraz iOS na początku 2015 roku.

W Antihero przejmiemy kontrolę nad Gildią Złodziei i zostaniemy postawieni przed zadaniem rozszerzenia strefy wpływów na całe miasto, w którym toczy się akcja. Dokonamy tego napadając na banki, infiltrując urzędy i fabryki, a także grabiąc oszczędności możnych, nierzadko wielokrotnie skorumpowanych mieszkańców. Skradzione pieniądze posłużą do rozbudowy gildii, zakupu ekwipunku oraz finansowania kolejnych akcji.

Conkling określa swoją grę jako połączenie Cywilizacji oraz mobilnego Hero Academy. Zgodnie z duchem gatunku 4X, gracz będzie eksplorować obszar gry i odkrywać nowe tereny, powiększać strefę wpływów, zbierać i wykorzystać zasoby (w tym przypadku złoto), a także toczyć boje z rywalami. Nie obejdzie się bez szpiegowania przeciwników oraz wynajmowania uliczników do drobnych kradzieży. Cel, jakim jest dominacja, będzie można osiągnąć na wiele różnych sposobów, w tym rezygnując z brutalnych metod.

Produkcja pozwoli toczyć rozgrywkę zarówno w trybie dla pojedynczego gracza, jak i w asynchronicznym multiplayerze, przy czym ta druga z wymienionych opcji stanowić będzie sedno zabawy. Co więcej, do pośredniej rywalizacji będą mogli stanąć użytkownicy różnych systemów – niewykluczone, że również gracze mobilni z pecetowymi. Jako że do premiery gry pozostało jeszcze co najmniej kilka miesięcy, możemy spodziewać się, że w niedalekiej przyszłości ujawnione zostaną kolejne szczegółu na jej temat.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej