Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 27 czerwca 2014, 06:03

autor: Adrian Werner

Ulepszenia Google Play, Android TV oraz inteligentne zegarki, czyli konferencja Google I/O 2014

Podczas konferencji Google I/O 2014 firma zaprezentowała m.in. ulepszenia usługi Google Play, przeznaczony na telewizory wariant systemu nazwany Android TV oraz możliwości graficzne, jakie oferują nowe urządzenia mobilne.

Wczoraj wieczorem, na zorganizowanej przez firmę Google konferencji skoncentrowano się głównie na planach ekspansji Androida na nowe rynki, takie jak zegarki, czy samochody, ale korporacja ujawniła również kilka ciekawych rzeczy dotyczących rozwoju tego systemu jako platformy do gier.

Aktualizacje Google Play

Przede wszystkim usług Google Play została wzbogacona o nowe funkcje, które mają ułatwić życie deweloperom i użytkownikom. Jedną z nich są tzw. Game Profiles, łączące znane z konsol Trofea i Osiągnięcia z aspektami w stylu z iOS'owego Game Centre. Każdy otrzyma własny profil, który aktualizowany będzie automatycznie. Sukcesy w grach przekładane mają być na punkty doświadczenia, a profil awansować ma na kolejne poziomy i zyskiwać nowe tytuły, a wszystko to można będzie potem porównać z tym, co wypracowali nasi znajomi.

Ponadto Google umożliwiło deweloperom wprowadzanie tzw. Questów, czyli specjalnych misji, które będziemy mogli zrealizować tylko w określonym przedziale czasowym, np. „zbierz 50 zielonych skarbów przed końcem weekendu”. Ma to zachęcać graczy to częstszej zabawy, a dodatkową zaletą tego rozwiązania jest to, że aby aktywować taką misję twórcy gry nie będą musieli wypuszczać aktualizacji. Zamiast tego wszystkim automatycznie zajmie się usługa Google Play. Korporacja rozbudowała także deweloperom możliwości przechowywania zapisywanych stanów gry użytkowników.

Android TV

Ostateczną ambicją Google jest uczynienie swojego systemu dominującym na wszystkich możliwych typach urządzeń elektronicznych, co oznacza, że na celowniku firmy są także telewizory oraz rynek konsolowy. Podejmowano już w tej kwestii kilka prób, ale nie okazały się one wielkimi sukcesami, więc teraz postanowiono zaproponować bardziej kompleksowe i ambitniejsze rozwiązanie nazwane Android TV. Ten wariant systemu instalowany będzie w odtwarzaczach multimedialnych oraz telewizorach i pozwoli na korzystanie z całej zawartości podpiętej pod Wasze konto Google. Oznacza to możliwość zabawy na dużym ekranie we wszystkie gry na Androida. Będziemy mogli wykorzystać tradycyjne pady, jak i posłużyć się smart fonem lub tabletem jako kontrolerem.

Podczas konferencji pokazano demo NBA Jam, w którym każdy z graczy korzystał z innej metody sterowania i mimo to mogli się wspólnie bawić bez większych problemów. Android TV może też ożywić rynek tzw. mikrokonsol i jedno z takich urządzeń opartych na tym systemie szykuje obecnie firma Razer.

Unreal Engine 4 na Androidzie

Gracze konsolowi przyzwyczajeni są do znacznie lepszej grafiki niż to co zazwyczaj oferują urządzenia mobilne i Google zdaje sobie z tego sprawę. Firma postanowiła pokazać, że jej system zaczyna szybko skracać ten dystans oddając scenę studio Epic Games, które zaprezentowało demo technologiczne działające w oparciu o silnik Unreal Engine 4.0.

Pokaz wykorzystywał zestaw Google AEP (Android Extension Pack) i działał na urządzeniu z procesorem mobilnym Tegra K1. Całość robiła olbrzymie wrażenie i choć wciąż nie jest to jeszcze poziom znany z najlepszych produkcji pecetowych oraz konsolowych, to tempo postępu jaki dokonuje się na rynku mobilnym jest niezwykle imponujące.

Android Wear

Najwięcej czasu podczas konferencji poświęcono wersji systemu nazwanej Android Wear, którą zaprojektowano z myślą inteligentnych zegarkach. Ten aspekt ekspansji Google interesuje nas na razie najmniej, gdyż na razie nie dotyczy gier. W przyszłości zapewne ulegnie to jednak zmianie. Coraz większą popularność zaczynają bowiem zdobywać gry fitnessowe, w których pokonywanie kolejnych wyzwań wymaga wykonania określonych ćwiczeń i bogate funkcje odczytywania ruchów oraz pulsu jaki będą oferowały te zegarki bez wątpienia zostaną wkrótce wykorzystane przez deweloperów tego typu produkcji.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej