Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 17 czerwca 2014, 06:12

autor: Adrian Werner

Na iOS zmierza Mountain – pierwsza prawdziwa produkcja twórcy fikcyjnych gier z filmu Her Spike'a Jonze'a

David O’Reilly, znany z opracowania fikcyjnych gier w filmie Her w reżyserii Spike'a Jonze'a, zamierza teraz spróbować swoich sił w stworzeniu czegoś prawdziwego. Jego pierwsza mobilna gra otrzymała tytuł Mountain i ukaże się w najbliższych tygodniach.

Miłośnikom gier imię David O’Reilly zapewne nie mówi zbyt wiele, ale jeśli swoje hobby łączą z pasją do kinematografii, to ich uwagę mógł zwrócić film Ona (ang. Her), który w lutym wszedł na polskie ekrany. Główny bohater dzieła spędzał wolne chwile bawiąc się w ciekawe, ale jednocześnie kompletnie fikcyjne gry. Za ich koncepcję odpowiadał właśnie David O’Reilly, który ujawnił teraz swoją pierwszą prawdziwą grę, zatytułowaną Mountain. Tytuł trafi na urządzenia mobilne z systemem iOS w najbliższych tygodniach.

Jak można się było spodziewać, projekt mocno odbiegać będzie od tego, co standardowo proponują inni deweloperzy. Przez rozpoczęciem rozgrywki gra zada nam serię bardzo osobistych pytań. Będziemy musieli zdradzić, co kochamy, a czego nienawidzimy, a nawet określić nasze stosunki z własną matką. Te pytania pójdą tak daleko, że większość użytkowników ma poczuć się nieswojo, a program następnie wykorzysta udzielone odpowiedzi do proceduralnego wygenerowania naszej własnej wirtualnej góry.

Gracz wcieli się w rolę podobną do bóstwa opiekującego się stworzonym z jego własnych myśli światem. Mountain projektowane jest bardziej jako artystyczne przeżycie niż tradycyjna gra. Nasza interakcja zostanie ograniczona do manipulowania pogodą, czasem i kamerą. Na górze z czasem pojawią się rośliny, zwierzęta oraz ludzie i jednocześnie wszystko to prędzej czy później umrze.

Mountain ma być niczym portal do innego świata, do którego co pewien czas będziemy zaglądali, aby monitorować zmieniającą się sytuację. Będzie to również doświadczenie do pewnego stopnia jednorazowe. Cykl życia góry potrwa pięćdziesiąt godzin, po których nie będzie już możliwa jej regeneracja. Nie pojawi się także opcja wczytywania wcześniejszych stanów gry. Nasza kraina narodzi się i umrze, pozostawiając nam co najwyżej możliwość rozpoczęcia od nowa.

Projekt jest bardzo eksperymentalny, więc nie dziwi fakt, że autor zamierza sprzedawać go raptem za dolara. Premiera nastąpi najpóźniej na początku lipca. Poza wydaniem na iOS planowana jest także wersja pecetowa.

Mountain – oficjalna strona gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej