Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 16 czerwca 2014, 14:54

autor: Adrian Werner

Najlepsze mobilne gry E3 2014 (Hitman: Sniper, Spider-Man Unlimited)

Prezentujemy przegląd najlepszych naszym zadaniem gier mobilnym pokazanych podczas tegorocznej edycji targów E3. Piszemy m.in. o polskiej brutalnej bijatyce Godfire: Rise of Prometheus czy Modern Combat 5, czyli mobilnym Call of Duty.

Final Fantasy Agito

Targi E3 zdominowane są głównie przez gry konsolowe, ale od kilku lat coraz silniejszą reprezentację na nich mają także produkcje mobilne. Zebraliśmy w jedną listę najciekawsze naszym zdaniem pokazane podczas imprezy tytuły zmierzające na smartfony i tablety.

Hitman: Sniper

Firma Square Enix zrobiła nam w tym roku miłą niespodziankę wyśmienitym Hitman GO. Teraz zespół odpowiedzialny za ten tytuł pracuje nad kolejną mobilną odsłoną przygód Agenta 47. Tym razem będzie to strzelanka, w której za pomocą karabinu snajperskiego zajmiemy się realizowaniem kontraktów na zabójstwa. W większości misji poza główmy celem otrzymamy także kilka dodatkowych, a nasze osiągnięcia będą oceniane za pomocą wyniku punktowego publikowanego na sieciowym rankingu. Całość mocno przypomina znane z konsol i pecetów Hitman: Sniper Challenge, tyle że rozwinięte do poziomu pełnej gry.

Więcej na temat Hitman: Sniper

Platformy: iOS i Android

Modern Combat 5: Blackout

Na targach nie mogło zabraknąć także wielce wyczekiwanego Modern Combat 5. Część czwarta cieszy się opinią jednego z najlepszych mobilnych FPS-ów i wszystko wskazuje, że kolejna osłona jeszcze bardziej podniesie poprzeczkę. Otrzymamy obszerna kampanię zrealizowaną w stylu serii Call of Duty, czyli z silnym wątkiem fabularnym oraz licznymi filmowymi scenkami. Jeszcze lepiej zapowiada się tryb multiplayer, w którym gracze będą mogli wybrać między czterema klasami, a następnie rozwijać je dzięki drzewku umiejętności. Ponadto brak mikropłatności powinien zapewnić, że o wygranych zadecydują jedynie umiejętności samych graczy.

Więcej na temat Modern Combat 5

Platformy: iOS i Android

Monster Hunter Freedom Unite

Z kolei firma Capcom ujawniła, że pracuje nad anglojęzyczną wersją Monster Hunter Freedom Unite. Długo czekaliśmy na prawdziwą mobilną adaptację tego cyklu. Wydane w zeszłym roku Monster Hunter Dynamic Hunting było jedynie prymitywną mini gierką, a teraz wreszcie dostaniemy pełnowymiarową odsłonę. To, co trafi na iOS będzie konwersją produkcji wydanej kilka lat temu na konsolę przenośną PSP. Otrzymamy zatem duży świat, zatrzęsienie misji do wypełnienia i potworów do zgładzenia, rozbudowany zręcznościowy system walk oraz tryb kooperacyjny. Autorzy obiecują dopracowane sterowanie za pomocą ekranu dotykowego, ale dla tradycjonalistów przewidziano także opcję skorzystania z zewnętrznych padów.

Więcej na temat Monster Hunter Freedom Unite

Platformy: iOS

Godfire: Rise of Prometheus

Na targach nie zabrakło również polskiego studia Vivid Games, które przywiozło do Los Angeles ukończoną wersję projektu Godfire: Rise of Prometheus. Będzie to brutalna gra akcji, gdzie jako tytan Prometeusz zmierzymy się z hordami wrogów posłusznych rozkazom bogów Olimpu. Produkcja zapowiada się bardzo obiecująco, zarówno pod względem systemu walki, jak i oprawy graficznej, która robie niesamowite wrażenie. Czy produkcja spełni pokładane w niej nadzieje przekonamy się już za trzy dni, czyli 19 czerwca.

Więcej na temat Godfire: Rise of Prometheus

Platformy: iOS i Android

Asphalt Overdrive

Marka Asphalt wypracowała sobie renomę jednej z najlepszych mobilnych serii gier wyścigowych. Zapowiedziana na targach E3 nowa odsłona mocno odbiega jednak do tego, do czego przyzwyczaił nas ten cykl. Asphalt Overdrive to bowiem produkcja zainspirowana gatunkiem endless runner. Nasz samochód będzie więc bez końca pędził naprzód, a naszym zadaniem ma być unikanie przeszkód. Aby urozmaicić zabawę wprowadzony zostanie system misji, wymagających abyśmy wykonywali konkretne zadania, takie jak np. zgubienie policyjnego pościgu, wykonanie ewolucji powietrznej czy zniszczenie innego samochodu. Wszystko to doprawione zostanie ciekawym klimatem wzorowanym na latach 80-tych ubiegłego wieku.

Platformy: iOS, Android, Windows Phone

Mech

Z kolei należące do Electronic Arts studio Chillingo pokazało imponującą wersję demonstracyjną strzelanki Mech. Zgodnie z tytułem zasiądziemy w niej w kokpitach potężnych robotów bojowych. Zabawa skoncentruje się na trybie multiplayer, w którym na jednej mapie będzie mogło walczyć kilkunastu graczy. Do wyboru ma być 12 typów maszyn i 28 rodzajów uzbrojenia. Rozgrywka będzie wolniejsza niż w typowych strzelankach i nagrodzi bardziej taktyczne podejście oraz ścisłą współpracę z kolegami z drużyny.

Platformy: iOS, Android

Spider-Man Unlimited

Kolejną zapowiedzianą przez Gameloft produkcją okazało się Spider-Man Unlimited. Na pierwszy rzut oka gra może wydawać się typowym endless runnerem, ale w rzeczywistości zaoferuje kampanię fabularną podzieloną na misje, podczas których zmierzymy się z sześcioma superłotrami. Podczas zabawy będziemy walczyli, biegali, bujali się na pajęczynach oraz wspinali po ścianach budynków. Dla fanów niekończących się biegów przygotowany zostanie odrębny tryb endless.

Więcej na temat Spider-Man Unlimited

Platformy: iOS, Android, Windows Phone

Final Fantasy Agito oraz Final Fantasy VII G Bike

Na koniec musimy wspomnieć o firmie Square Enix, która zapowiedziała anglojęzyczne wersje dwóch gier należących do marki Final Fantasy. Pierwszą z nich jest turowe RPG Final Fantasy Agito. Wcielimy się w nim w kadeta akademii magicznej – w trakcie tygodnia zajmiemy się typowym życiem szkolnym, a w weekendy udamy się na niebezpieczne misje.

Drugim projektem jest Final Fantasy VII G Bike. Tytuł bierze mini-gierkę wyścigową z Final Fantasy VII i rozwija ją do poziomu pełnowymiarowej produkcji. Będziemy w niej pędzili na motocyklu przez pełne przeszkód i przeciwników autostrady. W porównaniu z pierwowzorem z PlayStation pojawią się nowe manewry, tory oraz opcje ulepszania maszyny.

Platformy: iOS i Android

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej