Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 23 kwietnia 2014, 21:03

autor: Piotr Doroń

Plague Inc. zaktualizowane - nowa zawartość i jeszcze wyższy poziom trudności

Plague Inc., czyli swoisty symulator wybuchu pandemii zabójczego wirusa, to jedna z ciekawszych gier mobilnych ostatnich lat. Produkcja studia Ndemic Creations, wydana w 2012 roku na systemy iOS i Android, a w lutym tego roku udostępniona także na pecetach jako Plague Inc.: Evolved, doczekała się zapowiadanej od pewnego czasu pokaźnej aktualizacji, która nie tylko usuwa wykryte ostatnio błędy, ale również rozbudowuje tytuł o nową zawartość.

Plague Inc., czyli swoisty symulator wybuchu pandemii zabójczego wirusa, to jedna z ciekawszych gier mobilnych ostatnich lat. Produkcja studia Ndemic Creations została wydana w 2012 roku na systemy iOS i Android, a w lutym tego roku udostępniono ją także na pecetach jako Plague Inc.: Evolved. Tytuł doczekał się właśnie zapowiadanej od pewnego czasu pokaźnej aktualizacji, która nie tylko usuwa wykryte ostatnio błędy, ale również rozbudowuje grę o nową zawartość.

Po pierwsze, gra została wzbogacona o kolejny, jeszcze wyższy poziom trudności (Mega-Brutal). Przypadnie on do gustu wszystkim osobom, przed którymi Plague Inc. nie miało już tajemnic. Po drugie, w pakiecie znalazły się trzy kolejne modyfikatory rozgrywki: Shuffle Strain (mutacje stają bardziej nieprzewidywalne), Turbo Strain (wskaźnik zarażenia kraju już na starcie wynosi 100%) oraz Lucky Dip Strain (dostęp do pięciu losowo wybranych mutacji). Poza tym wszelkie modyfikatory, łącznie z nowymi, można teraz stosować w odniesieniu do wszystkich typów pandemii, a także dowolnie je miksować w celu znajdowania nowych sposobów na grę.

To jednak nie koniec nowości, gdyż twórcy udostępnili posiadaczom Plague Inc. cztery nowe scenariusze, stawiające przed użytkownikiem konkretne kryteria i zadania, które musi zrealizować podczas próby rozprzestrzenienia pandemii wirusa na wszystkie rejony świata. Poszerzono również liczbę wydarzeń specjalnych, urozmaicających rozgrywkę, a także przygotowano w związku z powyższym zestaw dodatkowych osiągnięć do odblokowania. Nie można też zapomnieć o naprawieniu błędów, usunięciu niedoróbek i poprawieniu stabilności gry.

Nowa zawartość do Plague Inc. to bardzo dobry sygnał – gra zdobywa kolejnych fanów (wersję na Androida pobrano już kilkadziesiąt milionów razy), a starzy chętnie do niej wracają. Nie powinno to dziwić, w końcu mamy tu do czynienia z produkcją mogącą pochwalić się notami na średnim poziomie 80% (za serwisem Metacritic.com). Przypominam, że w Plague Inc. projektujemy śmiercionośne wirusy, a następnie rozprzestrzeniamy je wśród ludzi w taki sposób, aby zdołały pochłonąć jak największą liczbę istnień, zanim zostaną zauważone i pokonane przez służby przeciwdziałające tego typu zagrożeniom.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej