Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 12 kwietnia 2014, 10:00

autor: Adrian Werner

Age of Empires: World Domination - zapowiedziano mobilną odsłonę kultowego cyklu RTS-ów

Firma KLab zapowiedziała Age of Empires: World Domination, czyli mobilną adaptację jednej z najpopularniejszych marek w gatunku strategii czasu rzeczywistego.

Prawie rok temu pisaliśmy o planach przeniesienia na urządzenia mobilne klasycznych marek firmy Microsoft. Teraz wreszcie zapowiedziano pierwszą grę będącą realizacją tej strategii wydawniczej. Okazał się nią RTS zatytułowany Age of Empires: World Domination.

      - Age of Empires: World Domination – oficjalna strona gry

Niestety, na razie informacje na temat projektu są bardzo skromne. Wiemy, że zmierza on na urządzenia z systemami iOS, Android i Windows Phone, a premiera zaplanowana została na lato tego roku. Nie podano czy gra będzie płatna, czy też wykorzysta model darmowy z mikropłatnościami. Biorąc jednak pod uwagę wcześniejsze dokonania twórców, czyli ludzi ze studia KLab, obstawiamy raczej tę drugą opcję.

Dobrą wieścią wydaje się to, że wbrew wcześniejszym obawom gra nie będzie kolejnym klonem Clash of Clans. Zamiast tego autorzy celują w bardziej tradycyjnego RTS-a wyposażonego w rozbudowany system dowodzenia podczas bitew. Jednocześnie cały interfejs opracowany zostanie specjalnie z myślą o ekranach dotykowych i opierać się ma na gestach.

Age of Empires: World Domination  wystartuje z czterema grywalnymi frakcjami w postaci Celtów, Wikingów, Franków oraz Hunów. Każde z tych stronnictw otrzyma własne budynki, technologie oraz jednostki. Kluczową rolę odegrają bohaterowie, których ma być w sumie ponad setka. Znajdziemy wśród nich takie sławy jak Król Artur, Knut Wielki, Joanna d’Arc czy Attyla. Pomiędzy bitami zajmiemy się zarządzaniem i rozwojem własnego imperium. Poza trybem dla pojedynczego gracza dostępne będą również rozgrywki wieloosobowe.

Mamy nadzieje, że Age of Empires: World Domination okaże się grą godną tej marki. Ostatnimi czasy mobilne adaptacje klasycznych serii pozostawiały wiele do życzenia. Wystarczy to wspomnieć fatalne Dungeon Keeper, w którym bez płacenia więcej czekamy niż gramy. Równie słabo przyjęte zostało Rollercoaster Tycoon 4 Mobile, będące jedynie cieniem swoich pecetowych poprzedników.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej