Breach & Clear - mobilna strategia turowa jeszcze tej nocy w ofercie App Store
Jeszcze tej nocy w bazie App Store zadebiutuje strategia turowa Breach & Clear. Produkcja, przy której powstawaniu maczali palce Robert Bowling (niegdyś twarz marki Call of Duty, obecnie szef firmy Robotoki) oraz specjaliści z niezależnego studia Mighty Rabbit (doskonałe Saturday Morning RPG), zostanie udostępniona w cenie 1,79 euro, czyli ok. 7,50 zł. W drodze jest również edycja na smartfony i tablety z systemem Android.
Jeszcze tej nocy w bazie App Store zadebiutuje strategia turowa Breach & Clear. Produkcja, przy której powstawaniu maczali palce Robert Bowling (niegdyś twarz marki Call of Duty, obecnie szef firmy Robotoki) oraz specjaliści z niezależnego studia Mighty Rabbit (doskonałe Saturday Morning RPG), zostanie udostępniona w cenie 1,79 euro, czyli ok. 7,50 zł. W drodze jest również edycja na smartfony i tablety z systemem Android.
W Breach & Clear gracz przejmuje kontrolę nad niewielkim, czteroosobowym oddziałem specjalnym, wraz z którym uczestniczy w ryzykownych operacjach wojskowych. W ramach kampanii odwiedza m.in. Afganistan, Turcję, Chiny oraz platformę wiertniczą w Zatoce Meksykańskiej. Podczas prac nad grą twórcy inspirowali się przede wszystkim trzema pierwszymi odsłonami cyklu Tom Clancy’s Rainbow Six. Daje się to zauważyć w konstrukcji misji, które wymagają skrupulatnego planowania i mają bardzo taktyczny wymiar.
Głównym celem każdej operacji jest oczyszczenie wszystkich pomieszczeń z ukrywających się w nich przeciwników. To, w jaki sposób gracz zrealizuje zadanie zależy w dużej mierze od jego pomysłowości – równie dobrze może zdecydować się na cichą infiltrację pomieszczeń, jak i frontalny, bezpardonowy atak. W grze nie brakuje modyfikowalnych broni oraz gadżetów (m.in. granaty błyskowe, hukowe, lock picki, drony i wiele innych) pozwalających wcielać w życie schematy pasujące pod oba wymienione style rozgrywki. Gracz odblokowuje je w miarę postępów w kampanii i wyposaża w nie żołnierzy pomiędzy misjami.
Gra powstała z wykorzystaniem robiącego bardzo dobre wrażenie trójwymiarowego silnika graficznego. Co ciekawe, jeszcze kilka tygodni temu Breach & Clear było zapowiadane jako produkcja free-to-play. Decyzja o zmianie modelu biznesowego zapadła nagle – była wynikiem wewnętrznego przekonania, że planowanie zakresu mikropłatności wpływa negatywnie na istotę gameplayu.