Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 17 lipca 2013, 22:05

autor: Piotr Doroń

Breach & Clear - mobilna strategia turowa jeszcze tej nocy w ofercie App Store

Jeszcze tej nocy w bazie App Store zadebiutuje strategia turowa Breach & Clear. Produkcja, przy której powstawaniu maczali palce Robert Bowling (niegdyś twarz marki Call of Duty, obecnie szef firmy Robotoki) oraz specjaliści z niezależnego studia Mighty Rabbit (doskonałe Saturday Morning RPG), zostanie udostępniona w cenie 1,79 euro, czyli ok. 7,50 zł. W drodze jest również edycja na smartfony i tablety z systemem Android.

Jeszcze tej nocy w bazie App Store zadebiutuje strategia turowa Breach & Clear. Produkcja, przy której powstawaniu maczali palce Robert Bowling (niegdyś twarz marki Call of Duty, obecnie szef firmy Robotoki) oraz specjaliści z niezależnego studia Mighty Rabbit (doskonałe Saturday Morning RPG), zostanie udostępniona w cenie 1,79 euro, czyli ok. 7,50 zł. W drodze jest również edycja na smartfony i tablety z systemem Android.

W Breach & Clear gracz przejmuje kontrolę nad niewielkim, czteroosobowym oddziałem specjalnym, wraz z którym uczestniczy w ryzykownych operacjach wojskowych. W ramach kampanii odwiedza m.in. Afganistan, Turcję, Chiny oraz platformę wiertniczą w Zatoce Meksykańskiej. Podczas prac nad grą twórcy inspirowali się przede wszystkim trzema pierwszymi odsłonami cyklu Tom Clancy’s Rainbow Six. Daje się to zauważyć w konstrukcji misji, które wymagają skrupulatnego planowania i mają bardzo taktyczny wymiar.

Głównym celem każdej operacji jest oczyszczenie wszystkich pomieszczeń z ukrywających się w nich przeciwników. To, w jaki sposób gracz zrealizuje zadanie zależy w dużej mierze od jego pomysłowości – równie dobrze może zdecydować się na cichą infiltrację pomieszczeń, jak i frontalny, bezpardonowy atak. W grze nie brakuje modyfikowalnych broni oraz gadżetów (m.in. granaty błyskowe, hukowe, lock picki, drony i wiele innych) pozwalających wcielać w życie schematy pasujące pod oba wymienione style rozgrywki. Gracz odblokowuje je w miarę postępów w kampanii i wyposaża w nie żołnierzy pomiędzy misjami.

Gra powstała z wykorzystaniem robiącego bardzo dobre wrażenie trójwymiarowego silnika graficznego. Co ciekawe, jeszcze kilka tygodni temu Breach & Clear było zapowiadane jako produkcja free-to-play. Decyzja o zmianie modelu biznesowego zapadła nagle – była wynikiem wewnętrznego przekonania, że planowanie zakresu mikropłatności wpływa negatywnie na istotę gameplayu.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej