Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 15 kwietnia 2013, 09:50

autor: Piotr Doroń

Powstaje mobilna wersja War Thunder - gra trafi na Androida i iOS

Rosyjskie studio Gaijin Entertainment ujawniło, że pracuje nad specjalną, mobilną wersją War Thunder – świetnie zapowiadającej się sieciowej gry lotniczej z elementami MMO, pozwalającej zasiąść za sterami kilkuset maszyn z okresu II wojny światowej. Produkcja zostanie wydana na smartfony i tablety z systemami Android oraz iOS.

Rosyjskie studio Gaijin Entertainment ujawniło, że pracuje nad specjalną, mobilną wersją War Thunder – świetnie zapowiadającej się sieciowej gry lotniczej z elementami MMO, pozwalającej zasiąść za sterami kilkuset maszyn z okresu II wojny światowej. Produkcja zostanie wydana na smartfony i tablety z systemami Android oraz iOS.

Niestety, nie znamy nawet przybliżonego terminu premiery mobilnej odsłony. Gra ciągle znajduje się w produkcji, a że dla studia Gaijin Entertainment priorytetem pozostaje dokończenie prac nad pecetowym War Thunder (pod koniec stycznia rozpoczęto otwarte beta testy – w sumie tytuł przetestowało już ponad 1,5 miliona osób), podanie jakiejkolwiek daty w tym stadium dewelopingu mogłoby być mylące. I nie zmienia tu niczego fakt, że nad przenośnym War Thunder pracuje specjalny, mobilny zespół Gaijin Entertainment, mający w dorobku takie tytuły jak  cykl Modern Conflict, Braveheart, Fantasy Conflict oraz Run'n'Gun.

Twórcy obiecują, że mobilne War Thunder zaskoczy graczy wysokiej jakości szatą graficzną (można ją podziwiać na pierwszych udostępnionych zrzutach ekranu), zapierającą dech w piersi akcją oraz efektownymi starciami lotniczymi toczonymi w ramach unikalnego, względem pecetowej edycji, trybu rozgrywki Dogfight. W jego ramach przyjdzie nam odtworzyć wybrane bitwy powietrzne z czasów II wojny światowej, oczywiście za sterami historycznych maszyn. Tytuł najprawdopodobniej zostanie wydany w modelu darmowym z mikropłatnościami, choć kwestia ta nie została oficjalnie poruszona.

Warto zauważyć, że deweloping mobilnej wersji gry przebiega w podobny sposób, jak w przypadku edycji pecetowej. W pierwszej kolejności pola bitew zapełnią się myśliwcami i bombowcami. Po jakimś czasie gra zostanie rozbudowana – na mapach pojawią się jednostki lądowe (m.in. czołgi), a także okręty wojenne, aczkolwiek gracz nie będzie mógł przejąć nad nimi kontroli. Wszystko wskazuje na to, że tytuł zaoferuje możliwość toczenia wspólnych walk posiadaczom urządzeń z dwoma najpopularniejszymi mobilnymi OS-ami.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej