Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 4 kwietnia 2013, 06:38

autor: Adrian Werner

Frozen Synapse zadebiutuje na iPadzie w maju, gra zmierza też na Androida

Studio Mode 7 Games ogłosiło, że przebojowa turowa strategia Frozen Synapse w wersji na iPada trafi do sprzedaży w maju tego roku. Trwają również prace nad edycją na system Android.

Pecetowa strategia Frozen Synapse okazała się jedną z największych niespodzianek 2011 roku. Wkrótce po premierze zapowiedziano wersję mobilną, ale potem słuch o niej zaginął. Okazuje się jednak, że przez cały ten czas twórcy po cichu pracowali nad konwersją i jest ona już prawie na ukończeniu. Autorzy właśnie ogłosili, że gra trafi na iPada w maju. Co więcej, w planach jest również edycja na Androida, która zadebiutuje w późniejszym terminie

    - Frozen Synapse – strona oficjalna gry

Długi cykl produkcyjny autorzy tłumaczą trudnością w przeniesieniu interfejsu na ekran dotykowy. Teraz jednak są wreszcie zadowoleni z rezultatu i pozostało im tylko usunięcie kilku ostatnich błędów. Gra umożliwi wspólną zabawę posiadaczom wszystkich platform. Do sprzedaży trafi też DLC Red zapewniające dodatkowe poziomy i tryb kooperacyjny. Nie znamy jeszcze ceny, ale ma ona być konkurencyjna w stosunku do innych mobilnych strategii.

We Frozen Synapse obejmujemy dowództwo nad niewielkimi oddziałami doskonale wyszkolonych agentów. Rozgrywka toczy się w turach, ale mocno odbiega od typowych produkcji tego typu. Przyczyną tego jest fakt, że obie strony planują swoje ruchy jednocześnie. Następnie rozkazu obu stron wykonywane są w czasie rzeczywistym w kilkusekundowych przedziałach, w trakcie których gracze nie mają już żadnego wpływu na przebieg akcji i mogą jedynie biernie patrzeć na rezultat swoich planów. To proste rozwiązanie kompletnie zmienia charakter rozgrywki. Nie ma tu miejsca na reagowanie na poczynania przeciwnika. Zamiast tego gra wymaga przewidywania jego posunięć.

Frozen Synapse oferuje tryb fabularny w postaci długiej na kilkadziesiąt poziomów kampanii. Zaznajamia ona gracza ze wszystkimi mechanizmami rozgrywki, ale nie jest jedynie rozbudowanym samouczkiem. Sztuczna inteligencja radzi sobie całkiem dobrze i walki z nią dają sporo satysfakcji. Dostępny jest też oczywiście multiplayer, w którym do wyboru jest pięć różnorodnych trybów zabawy.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej