Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 24 marca 2013, 14:01

autor: Adrian Werner

XCOM: Enemy Unknown zmierza na iOS

Firma 2K Games sprawiła graczom mobilnym wielką niespodziankę, ogłaszając że zeszłoroczny turowy przebój XCOM: Enemy Unknown ukaże się na urządzenia z systemem iOS. Będzie to pełna konwersja, pozbawiona uproszczeń mechanizmów rozgrywki.

Na urządzenia mobilne coraz częściej trafiają bardziej ambitne tytuły. Zdarzają się również konwersje mniejszych gier z pecetów i konsol. To, co zamierza wkrótce zafundować użytkownikom iOS firma 2K Games stanowi jednak prawdziwy ewenement. Wydawca ogłosił bowiem, że na iPada oraz iPhone’a zmierza turowa strategia XCOM: Enemy Unknown. Nie będzie do żadna mini-gierka czy produkcja poboczna. Zamiast tego otrzymamy dokładnie ten sam majstersztyk, który podbił w zeszłym roku serca graczy komputerowych i konsolowych.

Tę niezwykłą nowinę ogłoszono w trakcie trwających obecnie targów PAX East. Za konwersję odpowiada chiński oddział 2K Games, ale projekt nadzorują twórcy pierwowzoru, czyli ludzie ze studia Firaxis. Premiera zaplanowana została na lato tego roku. Jak projekt wygląda w akcji możecie obejrzeć na poniższym filmiku.

Główny projektant gry, czyli Jake Solomon, podkreślił, że mobilne XCOM: Enemy Unknown będzie bezpośrednią konwersją z peceta. Mechanika rozgrywki nie zostanie w żaden sposób uproszczona. Jedyną różnicą będzie gorsza grafika oraz zastąpienie niektórych największych map mniejszymi wersjami, co wymusiły ograniczenia pamięci na urządzeniach z iOS.

Na razie nie wiadomo ile kosztować będzie mobilne XCOM: Enemy Unknown. Autorzy nie kryją jednak, że ma to być produkcja z najwyższej półki, więc raczej nie ma co liczyć na cenę w wysokości kilku dolarów.

Przypomnijmy, że XCOM: Enemy Unknown to turowa strategia, w której gracze kierują międzynarodową agencją powołaną do walki z kosmitami. Rozgrywka podzielona jest na dwie części. Pierwsza z nich toczy się w podziemnej bazie, gdzie zarządzany załogą, prowadzimy badania naukowe i nadzorujemy budżet. Drugą płaszczyzną są misje, podczas których kierujemy niewielkim oddziałem doskonale wyszkolonych agentów.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej