Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 6 stycznia 2013, 08:41

autor: Adrian Werner

Gra cRPG Meriwether: An American Epic przeniesie nas w czasy kolonializmu

Sukces na Kickstarterze odniósł projekt Meriwether: An American Epic , czyli cRPG, które przeniesie graczy do XIX-wiecznej Ameryki Północnej.

Fani gier RPG przyzwyczaili się, że prawie każda produkcja z tego gatunku osadzona jest w realiach fantasy, albo okazjonalnie również w klimatach science-fiction. Dlatego każdy tytuł, który idzie w inną stronę jest godny zainteresowania. Najnowszym projektem tego typu jest Meriwether: An American Epic, czyli ambitne historyczne cRPG, którego akcja toczyć się będzie w czasach kolonializmu. Po kilku tygodniach nerwowej zbiórki na Kickstarterze, autorom udało się wreszcie zgromadzić potrzebne środki.

Twórcy, czyli ludzie z amerykańskiego studia Sortasoft, prosili o 35 tys. dolarów. Obecnie licznik na stronie pokazuje już 40 tys., a do końca zbiórki pozostało trzydzieści godzin, więc suma ta bez wątpienia ulegnie jeszcze zwiększeniu.

    - Meriwether: An American Epic – strona Kickstartera

    - Meriwether: An American Epic – oficjalna strona gry

Autorzy postanowili wyprodukować pecetowe cRPG, które będzie odtwarzało słynną Ekspedycję Lewisa i Clarka. Zorganizowana ona została w latach 1804-1806 i miała na celu odkrycie zachodniej części Ameryki Północnej. Dowodziło nią dwóch oficerów armii amerykańskiej - kapitan Meriwether Lewis oraz porucznik William Clark. Na początku XIX wieku zachodnia część kontynentu wciąż pozostawała w dużym stopniu nieznana. Krążyły plotki, że zlokalizowane tam plemiona Indian zawarły sojusze z Brytyjczykami, Francuzami i Rosjanami. Część naukowców twierdziła nawet, że mogą tam żyć prehistoryczne zwierzęta. Po zakupie Luizjany w 1803 roku Stany Zjednoczone podwoiły swoje terytorium, więc naturalnie wzrosło zainteresowanie eksploracją tych terenów. Dlatego prezydent Thomas Jefferson zorganizował ekspedycję, która miała stworzyć dokładne mapy tych rejonów.

Wcielimy się w Meriwethera Lewisa i naszym zadaniem będzie pokierowanie całą wyprawą. W przygodach towarzyszyć nam będzie nie tylko przyjaciel imieniem William Clark, ale również drużyna doskonale wyszkolonych żołnierzy, myśliwych oraz tłumaczy. Ekspedycja potrwa 28 tygodni, podczas których celem graczy będzie sprawdzenie czy istnieje droga wodna, którą można przebyć całe terytorium Ameryki Północnej, stworzenie dokładnych map odwiedzanych terenów, nawiązanie pokojowych stosunków z możliwie największą ilością plemion Indian oraz odkrycie nowych gatunków zwierząt i roślin. Cała misja będzie wyjątkowo trudna, gdyż gra podejdzie do swojej tematyki w sposób realistyczny. Poza fundamentami RPG Meriwether: An American Epic zaoferuje również rozbudowane elementy survivalowe, handlowe i dyplomatyczne. Podczas przygód zmierzymy sie nie tylko z ludzkimi wrogami oraz zwierzętami, ale równie wielkim zagrożeniem będzie zmienna pogoda, głód, odwodnienie czy wychłodzenie. W trakcie wyprawy napotkamy wiele plemion Indian. Zależnie od naszych poczynań staną się one wrogami lub sojusznikami, którzy pomogą uzupełnić zapasy lub zapewnią schronienie. Istotną rolę odegra też utrzymywanie odpowiedniego morale naszych podwładnych.

Rozgrywka podzielona zostanie na dwa tryby. Pierwszy z nich przypominać ma typowe gry cRPG. Przeniesiemy się do w pełni trójwymiarowych lokacji, po których poruszać się będziemy obserwując akcję zza pleców Lewisa. Tutaj przeprowadzimy rozmowy i walkę w czasie rzeczywistym, zbadamy rośliny i zwierzęta oraz podejmiemy się misji pobocznych. Jeśli będziemy musieli przebyć dalekie dystanse to gra przełączy nas na tryb podróży, gdzie naszym zadaniem ma być wytyczanie tras, omijanie niebezpiecznych rejonów i dbanie o to, aby nie wyczerpały się zapasy przed dotarciem do celu. Każda postać wchodząca w skład ekspedycji opisana ma być szeregiem współczynników i wraz z postępami w zabawie nabywać będziemy punkty doświadczania, które pozwolą na rozwijanie umiejętności bohaterów.

Meriwether: An American Epic powstaje wyłącznie z myślą o pecetach, a premiera zapowiadana jest na koniec tego roku. Po ukończeniu wersji komputerowej autorzy chcą spróbować przenieść grę na urządzenia mobilne.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej