Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 28 października 2012, 08:14

autor: Adrian Werner

Sukces Kickstartera sandboksowego RTS-a Timber and Stone

Sukcesem zakończyła się zbiórka funduszy na Timber and Stone. Gra ma być RTS-em, który mechanikę znaną z serii The Settlers połączy z sandoksową swobodą i opartym na voxelach silnikiem.

Gracze pecetowi lubią sandboksy oraz grafikę tworzoną za pomocą voxeli i nie boją się dowodzić tych sympatii za pomocą własnego portfela. Najnowszym tego przykładem jest sukces Kickstartera sandboksowego RTS-a Timber and Stone. Jego autorzy prosili o 50 tys. dolarów, a ostatecznie udało im się zebrać ponad 88 tys.

Dzięki Minecraftowi voxelowe sandboksy stały się wyjątkowo popularne. Teraz wielu twórców uznało, że skoro klockowate światy i olbrzymia swoboda sprawdziły się w zręcznościówkach, to równie dobrze zadziałają w grach strategicznych. Niedawno wielkim sukcesem okazał się Kickstarter sandboksowego RTS-a Castle Story, a teraz powodzeniem zakończyła się zbiórka na inną bardzo obiecującą produkcję tego typu zatytułowaną Timber and Stone. Gra inspirowana jest serią The Settlers i jej akcja toczy się w pełnej magii krainie fantasy przypominającej średniowiecze. Rozgrywka skoncentruje się na budowie i zarządzaniu miastem, ale jednocześnie duży nacisk położony zostanie na elementy bitewne, które zrealizowane będą z dużo większym poziomem skomplikowania niż w typowych RTS-ach.

Timber and Stone - strona Kickstartera

Timber and Stone ma być strategicznym sandboksem, który w żaden sposób nie będzie ograniczał zapędów budowniczych gracza. Tylko od nas zależeć będzie czy wzniesiemy małą osadę, czy też stworzymy olbrzymie królestwo. Na początku każdej rozgrywki silnik losowo wygeneruje duża mapę oraz znajdujące się na niej surowce. Zaczniemy z garstką podwładnych, którym natychmiast nakażemy zbieranie jedzenia i surowców oraz wznoszenie podstawowych struktur umożliwiających produkcje rozmaitych dóbr. Pierwsze fazy gry przebiegać maja spokojnie, ale im więcej bogactw zgromadzimy, tym większe zainteresowanie nami wykażą hordy goblinów i kontrolowane przez nekromantów armię nieumarłych.

Prędzej czy później czekają nas zatem bitwy z siłami zła. Autorzy obiecują rozbudowaną mechanikę oblężeń. W ich trakcie wykorzystywane będą m.in. ruchome wieże, drabiny, katapulty oraz balisty. Oparcie gry na voxelach sprawi, że każdy element budynków i terenu będzie można zniszczyć. Istotną rolę odegra też ogień i bez naszej interwencji podpalone drewniane struktury zamienią sie w popiół. Co gorsza, gobliny i żywe trupy to nie jedyne niebezpieczeństwa, jakie spotkamy w złożonym z klocków świecie. Pod ziemią czyhają gigantyczne pająki oraz czerwie, które mogą wyjść na powierzchnię jeśli zbyt agresywnie będziemy rozbudowywali nasz przemysł górniczy lub gdy przesadzimy z wycinką drzew. Spotkanie z tymi potworami czasem może być jednak opłacalne, gdyż z ich łusek i pajęczyn można wytworzyć najpotężniejsze uzbrojenie i pancerze.

Timber and Stone ma zadebiutować pod koniec tego roku. zainteresowanym polecamy odwiedzenie oficjalnej strony projektu:

Timber and Stone - strona oficjalna

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej