Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 21 października 2012, 11:15

autor: Adrian Werner

Euro Truck Simulator 2 - test na notebooku ASUS R500V

Testujemy grę Euro Truck Simulator 2 na notebooku ASUS R500V.

Przetestowaliśmy już wydajność Euro Truck Simulator 2 na G75V. Pora więc sprawdzić jak gra radzi sobie na słabszym z naszych notebooków.

Po dokładny opis gry odsyłamy do jej testu na notebooku ASUS G75V.

MINIMALNE WYMAGANIA SPRZĘTOWE
Procesor: Dual core CPU 2.4 GHz
Pamięć RAM:  2 GB 
Karta grafiki: GeForce 7600 GT z 256 MB pamięci

REKOMENDOWANE WYMAGANIA SPRZĘTOWE
Procesor:   Dual core CPU 3.0 GHz
Pamięć RAM: 4 GB
Karta grafiki:   GeForce GTS 450 z  1 GB pamięci

Jak widać rekomendowane wymagania nie są wcale małe. Przypomnijmy, że wykorzystany przez nas w teście ASUS R500V ma procesor Intel Core i5 3210QM 2.5 GHz, 6 GB pamięci RAM i dedykowaną kartę grafiki NVIDIA GeForce GT 630M z 2 GB pamięci.

Ustawienia średnie, rozdzielczość 1366 x 768

Zacząłem od wypróbowania ustawień średnich. Notebook poradził sobie z nimi, choć nie bez pewnych problemów. Zdarzały się czasem spadki poniżej 30 klatek na sekundę, ale były one nieznaczne (do 28 FPS-ów). Gra nie należy do dynamicznych wyścigówek, więc takie wartości nie przeszkadzały w zabawie.

Ustawienia wysokie, rozdzielczość 1366 x 768

Po uzyskanych wynikach na ustawieniach średnich nie byłem optymistyczny względem opcji wysokich. Na nich notebook miał już poważne problemy. Gra prawie permanentnie pozostawała poniżej 25 klatek na sekundę i mała płynność była już widoczna gołym okiem i potrafiła przeszkadzać.

Podsumowanie

Euro Truck Simulator 2 okazał się wymagającą grą. Mimo to ASUS R500V poradził sobie z nią całkiem przyzwoicie. Konfiguracja notebooka ma za mało mocy, by udźwignąć ustawienia wysokie, ale już na średnich sprawowała się całkiem dobrze i umożliwiała komfortową zabawę.

Pod tym testem znajdziecie obrazek pokazujący różnice pomiędzy niskimi, średnimi, a wysokimi ustawieniami graficznymi.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej