Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 26 września 2012, 16:17

autor: Adrian Werner

Patterns – czyli nowy wirtualny świat twórców Second Life

Studio Linden Labs ujawniło grę Patterns. To MMO zaoferuje olbrzymi wirtualny świat, stworzony głównie przez samych graczy.

Wydane w 2003 roku Second Life nie cieszy się może wśród typowych graczy pecetowych taką renomą jak World of Warcraft czy Ultima Online, ale bezdyskusyjnym faktem jest, że ta wyprodukowana przez studio Linden Labs gra jest jednym z najważniejszych tytułów MMO w historii. Second Life zaoferowało wirtualny świat, w którym zgodnie z nazwą, miliony ludzi wykreowało sobie drugie życie i wielu z nich przez lata tworzyło tam prawdziwe emocjonalne więzi społeczne. Teraz autorzy tego przełomowego MMO ujawnili, że pracują nad kolejnym projektem. Zatytułowany on został Patterns i jego sercem ma być olbrzymi wirtualny świat, stworzony głównie przez samych graczy.

Już pierwszy rzut oka na Patterns uwidacznia wyraźne inspiracje Minecraftem i podobnymi projektami. Tu również tworzony własne obiekty z uproszczonych brył. Projekt studia Linden Labs idzie jednak znacznie dalej. Gracz otrzyma do dyspozycji więcej kształtów geometrycznych (będzie ich ponad 20) i będzie je mógł dowolnie łączyć. Do tego dochodzi zaawansowany silnik fizyczny. Wszystkie gromadzone w świecie gry materiały (takie jak m.in. glina, wapno, drewno, jaspis czy gips) będą miały swoje właściwości, w tym wagę, które wpłyną na funkcjonowanie skonstruowanych z nich przedmiotów. Wszystko to powoduje, że w praktyce da się odtworzyć uproszczone wersje prawie wszystkiego, co graczom przyjdzie do głowy. Jednocześnie ta swoboda nie oznacza wcale dowolności. Właściwości fizyczne surowców i stworzonych z nich obiektów sprawią, że będziemy musieli odpowiednio przemyśleć każdy plan architektoniczny, gdyż bez tego konstrukcja może nie wytrzymać obciążeń i najzwyczajniej w świecie runąć.

Jednocześnie wszyscy gracze będą połączeni za pośrednictwem jednego serwera. Ich kreacje staną się kafelkami, z których złożone zostanie całe wirtualne uniwersum. Będziemy mogli odwiedzać kreacje innych, dzielić się swoimi oraz uczyć się na cudzych błędach i sukcesach. Jednocześnie Patterns wydaje się być bliżej typowej gry niż Second Life. Autorzy obiecują przygotowanie sporego zestawu ciekawych aktywności oraz narzędzi umożliwiających graczom organizowanie własnych przygód.

Patterns jest ambitnym projektem, a fakt, że w większości napędzać go ma kreatywność samych użytkowników powoduje, że Linden Labs chce, aby mieli oni wpływ na kształt gry już od wczesnych faz produkcji. Dlatego chętni mogą wykupić za 10 dolarów dostęp do bardzo wczesnej wersji kodu i pomóc autorom w testowaniu produkcji oraz dodawaniu nowych funkcji.

 -Patterns – oficjalna strona projektu

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej