Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 23 września 2012, 17:36

autor: Adrian Werner

Folk Tale, czyli pierwszy od lat godny uwagi rywal The Settlers

Przybliżamy ekonomicznego RTS-a Folk Tale, który ma ambicję stania się prawdziwą konkurencją dla legendarnej serii The Settlers.

Minęło wiele lat od kiedy seria Settlers miała jakąkolwiek prawdziwą konkurencję. Ostatnia godną uwagi alternatywą dla cyklu studia Blue Byte było Knights & Merchants, ale najnowsza odsłona tej marki wyszła jedenaście lat temu. Wydaje się jednak, że wreszcie Osadnicy mogą doczekać się wartościowego rywala. Jest nim strategia Folk Tale.

Akcja gry toczyć się będzie w krainie fantasy, a autorzy kładą nacisk na silne elementy humorystyczne. Wcielimy się we władcę, który musi poprowadzić swoich niezbyt rozgarniętych podwładnych ku chwale i dobrobytowi. Nie będzie to łatwe, gdyż świat Folk Tale roić się ma od niebezpieczeństw. Wśród nich znajdzie się handlarz niewolników Urzal, kryminalna organizacja goblinów oraz bandy mnichów, które nie tylko znają wschodnie sztuki walki, ale na domiar złego potrafią się również przeobrażać we włochate bestie.

Folk Tale zaoeferuje rozgrywkę w czasie rzeczywistym. Naszym zadaniem ma być rozwój społeczności. W tym celu konieczne będzie stworzenie kwitnącej gospodarki, gromadzenie surowców, budowanie wiosek i zapełnianie skarbca po sufit złotem, jak również podejmowanie ryzyka niebezpiecznych wypraw do skutych lodem krain, aktywnych wulkanów lub tajemniczych moczarów. Oprócz tradycyjnej RTS-owej kamery w każdym momencie będzie można przełączyć się na widok FPP i z bliska przyjrzeć się naszemu imperium. Podlegli nam podwładni zaczną jako wyjątkowo tępi chłopi, ale jeśli poświęcimy im odpowiednio dużo wysiłku, to z czasem przeobrażą się w godnych podziwu mistrzów intelektu.

Gra ma zaoferować duża swobodę rozgrywki. Równie dobrym sposobem na zwycięstwo będzie rozwój technologiczny i ekonomiczny, jak i położenie nacisku na gromadzenie armii. Zabawę urozmaici też system religijny, który pozwoli wznosić modły i prosić bóstwa o wspomożenie nas lub zaszkodzenie rywalom.

Kampania dla pojedynczego gracza podzielona zostanie na dwie oddzielne opowieści, które łącznie starczą na około 40 godzin zabawy. Zaznajomią nas one z podstawowymi mechanizmami zabawy i przygotują przed samotną zabawą w trybie swobodnym oraz starciami z innymi ludźmi w multiplayerze.

Premiera Folk Tale planowana jest na początek przyszłego roku. Zainteresowani grą powinni odwiedzić jej oficjalną stronę, gdzie można zapisać się na nadchodzące beta testy. Autorzy obecni są również na Steam Greenlight i liczba uzyskanych przez nich głosów sprawia, że jest już praktycznie pewne, że znajdą się w drugiej turze zaakceptowanych projektów.

 -Folk Tale – strona oficjalna gry

 -Folk Tale – na Steam Greenlight

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej