Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 4 września 2012, 13:37

autor: Adrian Werner

DayZ (ArmA II: Operation Arrowhead) - test na notebooku ASUS K55V

Sprawdzamy wydajność gry ArmA II: Operation Arrowhead z modem DayZ na notebooku ASUS K55V

Silnik ArmA II to prawdziwe monstrum, które potrafi przeżuć i wypluć nawet mocne komputery stacjonarne. Sprawdźmy wiec jak z działającym na tej technologii modem DayZ radzi sobie słabszy z naszych notebooków.

Po dokładny opis gry odsyłamy do jej testu na notebooku ASUS G75V.

 MINIMALNE WYMAGANIA SPRZĘTOWE
  Procesor:  Intel Core 2.4 GHz
   Pamięć RAM: 1 GB 
  Karta grafiki:  Geforce 8600GT 512 MB

REKOMENDOWANE WYMAGANIA SPRZĘTOWE
  Procesor: Intel Core i5
   Pamięć RAM: 2 GB 
  Karta grafiki:   Geforce GTX 260 896 MB

Jak widać wymagania duże, a i one nie oddają tego jak bardzo żarłoczna na zasoby systemowe jest ArmA II.  Przypomnijmy, że wykorzystany przez nas w teście ASUS K55V ma procesor Intel Core i7 3610QM 2.30 GHz, 6 GB pamięci RAM i dedykowaną kartę grafiki NVIDIA GeForce GT 630M. Gdy nie używamy gier notebook korzysta natomiast z karty Intel HD Graphics 4000, co pozwala oszczędzać baterię.

Ustawienia niskie, rozdzielczość 1366 x 768

Świadom ogromnej żarłoczności silnika ArmA II na początek spróbowałem ustawień niskich i rozdzielczości natywnej dla tego laptopa, czyli 1366 x 768. Jak widać rezultaty były co najmniej dobre. Gra krążyła wokoło poziomu 40 fps’ów i nigdy nie schodziła poniżej 30 klatek na sekundę. 

Ustawienia średnie, rozdzielczość 1366 x 768

Zupełnie inaczej było po włączeniu ustawień średnich. Konfiguracja K55V przy takich opcjach miała już spore problemy. Silnik prawie przez cały czas pozostawał poniżej 25 klate na sekundę. Przy takich wynikał dało się od biedy grać, ale wymagało to bardzo dużego samozaparcia. 

Podsumowanie

Test moda DayZ potwierdził ogromne wymagania silnika ArmA II. Konfiguracja ASUS’a K55V wystarcza do zabawy w przyzwoitych detalach w większości współczesnych gier, ale produkcja studia Bohemia się do nich nie zalicza. Już ustawienia średnie powodują spore problemy z płynnością, a o wysokich nie ma nawet co marzyć. Na plus trzeba jednak zaliczyć to, że na opcjach niskich wyniki były zadowalające. Więc o ile nie potrzebujecie pięknej grafiki to w DayZ na K55V da się spokojnie grać. Pozostaje mieć nadzieję, że komercyjna wersja moda działająca w oparciu o silnik ArmA III będzie lepiej zoptymalizowana.

W galerii podpiętej pod ten test wgrałem dla Was obrazek ilustrujący różnice pomiędzy poszczególnymi poziomami detali.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej