Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 29 lipca 2012, 09:32

autor: Adrian Werner

L.A. Noire - test na notebooku ASUS K55V

Testujemy grę L.A. Noire na notebooku ASUS K55V.

Przetestowaliśmy już wydajność L.A. Noire na G75V. Pora sprawdzić czy wizualny splendor tej gry da radę udźwignąć również słabszy z naszych notebooków.

Po dokładny opis gry odsyłamy do jej testu na notebooku ASUS G75V.

MINIMALNE WYMAGANIA SPRZĘTOWE
  Procesor: dwurdzeniowy 2.2 GHz
   Pamięć RAM: 2 GB
  Karta grafiki: GeForce 8600 GT 512MB 

REKOMENDOWANE WYMAGANIA SPRZĘTOWE
  Procesor: Quad Core 3.2GHz
   Pamięć RAM: 8 GB 
  Karta grafiki: GeForce GTX 580 1536MB 

Wymagania sprzętowe pokazują grę, która na niskich detalach potrafi działać nawet na starym sprzęcie, natomiast na wysokich wyciśnie ostatnie soki nawet z  potężnych konfiguracji. Przypomnijmy, że wykorzystany przez nas w teście ASUS K55V ma procesor Intel Core i7 3610QM 2.30 GHz, 6 GB pamięci RAM i dedykowaną kartę grafiki NVIDIA GeForce GT 630M. Gdy nie używamy gier notebook korzysta natomiast z karty Intel HD Graphics 4000, co pozwala oszczędzać baterię .

Zanim przejdziemy do omawiania wyników trzeba wspomnieć, że silnik L.A. Noire na nałożony sztywny limit 30 klatek na sekundę. Nie da się w żaden skuteczny sposób wyciągnąć z gry więcej. Dostępne metody na dokonanie tego psują inne elementy rozgrywki, w tym czynią jazdę samochodami praktycznie niemożliwą. Trzeba więc pogodzić się z 30 FPS-ami.

Ustawienia średnie, rozdzielczość 1366 x 768

Testowanie rozpocząłem od ustawień średnich. Rezultaty były całkiem dobre. Regularnie zdarzały się co prawda spadki poniżej 30 FPS-ów, ale nie były one na tyle poważne, aby przeszkadzać w zabawie. Nawet w najbardziej wymagających momentach silnik wyświetlał co najmniej 26 klatek na sekundę, więc dało się bez żadnych problemów grać, a grafika prezentowała się bardzo ładnie.

Ustawienia wysokie, rozdzielczość 1366 x 768

Przy ustawieniach wysokich wyniki były już znacznie gorsze. Gra regularnie schodziła poniżej 25 FPS-ów, a zdarzały się nawet spadki poniżej 20 klatek na sekundę. Mała płynność była widoczna praktycznie przez cały czas i skutecznie utrudniała czerpanie przyjemności z rozgrywki.

Podsumowanie

L.A. Noire to wymagająca gra i K55V nie posiada wystarczająco mocnej konfiguracji, aby w pełni pozwolić rozwinąć jej skrzydła. W rezultacie ustawienia wysokie są prawie że niegrywalne. Notebook potrafi natomiast dobrze poradzić sobie z ustawieniami średnimi, na których całość wciąż wygląda atrakcyjnie.

Pod testem znajdziecie obrazek ilustrujący różnice pomiędzy niskim, a wysokim poziomem detali.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej