Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 17 lipca 2012, 07:23

autor: Adrian Werner

Pandora: First Contact chce być duchowym spadkobiercą Alpha Centauri

Przybliżamy nadchodzącą strategie Pandora: First Contact, której autorzy chcą stworzyć duchowego spadkobiercę kultowego Alpha Centauri Sida Meiera.

Fani epickich strategii 4X nie mają ostatnio zbyt wielu powodów do narzekań. Wartościowe kosmiczne 4X wydawane są regularnie, a otrzymujemy również sporo dobrych produkcji tego typu osadzonych w realiach historycznych i fantasy. Tak naprawdę brakuje tylko jednego – produkcji pokroju kultowego Alpha Centauri, które toczyło się na powierzchni obcej planety. Teraz lukę tę chcę zapełnić firma Matrix Games projektem Pandora: First Contact.

Pandora: First Contact będzie turową strategią osadzoną w klimatach science-ficton. Gracze wybiorą jedną z kilku konkurencyjnych ludzkich frakcji, a następie pokierują nią na przestrzeni wielu stuleci podczas których spróbują skolonizować obcą planetę. Ten nowy świat zaoferuje sporą różnorodność - znajdziemy w nim zarówno gęste dżungle, jak i pustynie czy rejony skute lodem. Jego powierzchnię zamieszkiwać mają różne rasy dzikich zwierząt, z których większość okaże się szalenie niebezpieczna. Gracze zmuszeni zostaną do radzenia sobie z m.in. szybkimi drapieżcami na sawannach, rojami morderczych insektów w dżunglach i gigantycznymi morskimi bestiami w oceanach. W trakcie kolonizacji natkniemy się także na ruiny prastarej obcej cywilizacji i odpowiednie wykorzystanie pozostawionych przez nią artefaktów pomoże nam w osiągnięciu przewagi nad innymi ludzkimi frakcjami.

Naszym zadaniem będzie oczywiście dbanie o własną społeczność, jej gospodarkę i poziom technologiczny. Otrzymamy dostęp do bardzo rozbudowanego drzewa rozwoju, które pozwoli na prowadzenie badań naukowych i odkrywanie nowych jednostek, budynków i uzbrojenia. Istotną rolę odegra aspekt dyplomatyczny, w ramach którego będziemy negocjowali umowy handlowe, sojusze militarne i pakty obejmując wspólne projekty badawcze.

Podległe nam społeczeństwo zamieszkiwać będzie głównie w miastach i wznoszenie nowych pozwoli nam na rozszerzanie granic naszego imperium. Oczywiście konieczne ma być również zarządzanie tymi metropoliami i ustalanie zadań dla kolonistów. Ponadto będziemy konstruowali farmy, kopalnie, fortyfikacje i inne struktury wpływające na rozwój naszej nacji. Nie zabraknie również terramorphingu, w ramach którego możliwe będzie m.in. modyfikowanie właściwości gleby.

Obca planeta ma być bardzo rozległa, ale i tak nie starczy na niej miejsca dla wszystkich ludzkich frakcji. Wojna będzie więc nieunikniona. Autorzy obiecują rozbudowany system tworzenia jednostek, w ramach którego sami wybierzemy klasy postaci, ich uzbrojenie i opancerzenie. Gra ma posiadać rozbudowany moduł taktyczny – o wyniku starć zadecyduje nie tylko ofensywny potencjał wojska, ale również wykorzystanie formacji i ukształtowania terenu. Istotną rolę odegrają również wynalazki, takie jak np. kapsuły umożliwiające desant na tyły wroga czy generatory czarnych dziur pozwalające na kompletne zniszczenie całego regionu.

Premiera Pandora: First Contact zaoferuje zarówno tryb dla pojedynczego gracza, jak i rozgrywki multiplayer. Premiera zapowiadana jest na koniec tego roku. Zainteresowanych odsyłamy na oficjalną stronę projektu:

      - Pandora: First Contact – strona oficjalna

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej