Sukces Kickstartera turowego horroru Haunts: The Manse Macabre
Sukcesem zakończyłą sie kickstarterowa zbiórka funduszy na produkcję turowego strategii Haunts: The Manse Macabre.
Po wielu tygodniach powolnego zbierania funduszy sukces udało się osiągnąć Kickstarterowi strategii Haunts: The Manse Macabre. Będzie to rozgrywany w systemie turowym horror, którego akcja osadzona zostanie w ponurym i bardzo nawiedzonym domu. Gracze będą mogli pokierować zarówno ludźmi, jak i duchami. Projekt jest ciekawy nie tylko z powodu oryginalnego pomysłu, ale również za sprawą osoby twórcy. Jest to bowiem najnowsza produkcja Ricka Dakana, czyli głównego projektanta City of Heroes oraz założyciela studia Cryptic.
Fabuła Haunts: The Manse Macabre opowiada o starciu dwóch grup – ludzi chcących posiąść skarby pozostawione w rezydencji Tyree Manse oraz zamieszkałych tam nadnaturalnych istot, które spróbują przepędzić intruzów. Gracze mogą przejąć kontrolę nad którąkolwiek z tych frakcji i zmierzyć się ze sztuczną inteligencją lub z innym człowiekiem w trybie multiplayer. Autorzy obiecują rozbudowaną kampanię, w której powoli poznamy przerażające sekrety domu i jego mieszkańców. W niej z misji na misję odblokowywane będą nowe jednostki i umiejętności, a część zadań generowana ma być losowo, dzięki czemu całość będzie można przechodzić wielokrotnie bez uczucia znużenia.
- Haunts: The Manse Macabre – strona Kickstartera
- Haunts: The Manse Macabre – strona oficjalna gry
Każda ze stron rozpoczyna zabawę od wybrania własnych jednostek. Czynione jest to w tajemnicy, przez co przeciwnik nie wie z jakimi postaciami i umiejętnościami przyjdzie mu się zmierzyć. Kierujący ludzkimi intruzami wybiera trzech bohaterów. Każdy z nich posiada własne umiejętności specjalne i ekwipunek. Do dyspozycji jest masa uzbrojenia, gadżety naukowe, prastare relikwie i moce psychiczne. Ludzie w tajemnicy decydują też jaki będzie cel ich wizyty. Mogą m.in. odzyskać cenny artefakt, pełną mrocznych sekretów księgę, rozwikłać jedną z tajemnic domu lub też spróbować wypędzić zamieszkujące go duchy.
Natomiast zadaniem mieszkańców domu jest przeszkodzenie ludziom w realizacji ich zadania. Kierując tą stroną wybieramy wpierw typ kontrolowanych przez nas istot– mogą to być duchy, kultyści, potwory, nieumarli lub psychopaci. Każda z tych grup posiada zupełnie inny zestaw jednostek podzielonych na trzy kategorię – dowódców, podwładnych i sługusów. Wybór postaci jest bardzo szeroki – od potężnych monstrów potrafiących rozerwać przeciwnika na strzępy aż po małe latające kule służące do szpiegowania. Ponadto każdy dowódca ma własny unikalny zestaw mocy nadprzyrodzonych.
Wszystko to rozgrywane będzie w systemie turowym. Istotną role w zabawie odegra światło i mrok. Zwycięstwo wymagać ma ukrywania własnych czynności i odkrywania tego, co robi przeciwnik. Dodatkową atrakcją będzie mocno stylizowana oprawa graficzna opracowana przez artystę komiksowego Austin McKinley, znanego m.in. z serii Nightmare World.
Haunts: The Manse Macabre powstaje z myślą o pecetach, a premiera zapowiadana jest na końcówkę tego roku.