Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 30 czerwca 2012, 07:58

autor: Adrian Werner

Demo Retrovirus - duchowego spadkobiercy serii Descent

Studio Cadenza Interactive wypuściło grywalne demo alpha gry Retrovirus.

Dla fanów serii Descent ostatnie kilkanaście lat było wyjątkowo chudych. Wydana w 1999 roku część trzecia była ostatnią godną uwagi grą tego typu. Teraz jednak miłośnicy marki mają powody do optymizmu. Studio Cadenza Interactive pracuje bowiem nad duchowym spadkobiercą Descenta zatytułowanym Retrovirus. Twórcy właśnie wypuścili grywalną wersję alpha.

Demo prezentuje oczywiście bardzo wczesną wersję i sporo rzeczy jeszcze nie do końca działa. Jednak już teraz to co w nim można zobaczyć powinno napełnić serca fanów Descent nadzieją:

   - Retrovirus – grywalna alpha

      - Retrovirus – strona oficjalna gry

      - Retrovirus – strona Kickstartera

Autorzy Retrovirus próbują obecnie zebrać potrzebne pieniądze na Kickstaterze. Jak dotąd idzie im dosyć słabo, ale w przypadku tego projektu nawet jeśli zbiórka zakończy się niepowodzeniem, to i tak gra zostanie wydana, tyle że późniejszym terminie.

W Retrovirus zasiądziemy za sterami niewielkiego statku bojowego wysłanego do wnętrza systemu komputerowego z misją wyeliminowania złośliwego wirusa. Jak widać gra pełnymi garściami czerpać też będzie z innej gry typu Descent, czyli Virus.

Autorzy kładą nacisk na pełną swobodę ruchu w trzech wymiarach. Oczywiście, siły wirusa nie będą bezbronne, więc czeka nas wiele widowiskowych starć. Nie zabraknie też zagadek logicznych. Kontrolowana maszyna będzie w rzeczywistości programem antywirusowym. Wraz postępami w rozgrywce otrzymamy możliwość instalacji nowych wtyczek, które zmodyfikują osiągi statku. Twórcy planują rozbudowaną kampanię dla pojedynczego gracza, jak również rozgrywki wieloosobowe. Dostępne będą zarówno tryby kooperacji, jak i te oparte na rywalizacji z innymi ludźmi.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej