Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 29 czerwca 2012, 15:05

autor: Adrian Werner

Sukces Kickstartera gry Zombie Playground, w której dzieci zmierzą się z martwiakami

Sukcesem zakończył się Kickstarter kooperacyjnej gry akcji Zombie Playground

Zombie Playground to koncentrująca się się na trybie kooperacyjnym gra akcji, w której gracze wcielają się w dzieci walczące z armią potworów. Jest to debiutancka produkcja niezależnego studia Massive Black. Miesiąc temu autorzy wystartowali z Kickstartem, który miał im umożliwić zebranie 100 tys. dolarów potrzebnych na produkcję. Użytkownicy serwisu dopisali i zbiórka ostatecznie zamknęła się na sumie 167 tysięcy dolarów.

Historia tego projektu jest dosyć nietypowa. Wszystko zaczęło się od powyższego obrazu namalowanego przez Jasona Chana w 2008 roku. Przez kilka kolejnych lat obrósł on małą legendą i ostatecznie Chen, wraz ze studiem Massive Black postanowili stworzyć inspirowaną nim pełnowymiarową grę.

      - Zombie Playground – strona Kickstartera

      - Zombie Playground – strona oficjalna

Zombie Playground ma pozwolić graczom przypomnieć sobie dzieciństwo, gdy walczyli z wymyślonymi potworami za pomocą nieistniejących broni. Akcja gry osadzona zostanie w amerykańskieh podstawowce. Szkoła opanowana zostanie przez hordy zombie oraz innych nieumarłych potworów i powstrzymać je będą w stanie jedynie dzieci. To właśnie w nie przyjdzie nam się wcielić.

Gra będzie mieszanką trzecioosobowej strzelanki i zręcznościowego RPG. Zabawa ukierunkowana zostanie na aspekt kooperacyjny. Gracze połączą swoje siły i jako zgrana drużyna spróbują odeprzeć ataki kolejnych fal nieprzyjaciół. Zombie Playground nie będzie bezmyślną produkcją typu hack-n-slash. Zamiast tego przetrwanie inwazji zombie wymagać ma współpracy z kolegami, tworzenia sensowych planów taktycznych i rozsądnego wykorzystywania ekwipunku. Rozgrywkę urozmaici system rozwoju postaci. Za osiągnięcia nagradzani będziemy punktami doświadczenia, które wydamy następnie na odblokowanie nowych umiejętności. Ponadto otrzymamy sporą swobodę w wyborze uzbrojenia, ekwipunku oraz odzienia i wszystko to wpłynie na nasz potencjał bojowy.

W drużynie znajdą się maksymalnie czterej gracze. Do wyboru będzie kilka klas o różnym przeznaczeniu. Wśród nich znajdzie się m.in. dysponujący ciężkim uzbrojeniem Heavy Guns i preferujący lekkie pistolety Gunslinger (czyli rewolwerowiec). Nie zabraknie też postaci stawiających na bardziej bezpośrednie konfrontacje, takich jak władający metalowym kijem Scrapper i specjalizujący się w walce wręcz Brawler. Pojawią się również klasy wsparcia, w tym dysponujący pomocnym ekwipunkiem Gadget czy posiadający magiczne umiejętności Book Worm (mól książkowy).

Jak to wszystko będzie wyglądało w akcji możecie się przekonać oglądając pierwszy materiał video:

Powyższy filmik pochodzi z bardzo wczesnej wersji (to nawet jeszcze nie alpha, a jedynie prototyp), więc większość elementów jest po prostu jeszcze nie gotowa, ale i tak widać w jako styl oraz atmosferę celują autorzy Zombie Playground.

Gra powstaje z myślą o pecetach, a premiera planowana jest na marzec przyszłego roku. 

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej