Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 27 czerwca 2012, 07:28

autor: Adrian Werner

Street Fighter X Tekken - test na notebooku ASUS K55V

Testujemy grę Street Fighter X Tekken na notebooku ASUS K55V.

Sprawdziliśmy już jak z najlepszą od dawna pecetową bijatyką radzi sobie ASUS G75V. Pora więc przetestować Street Fighter X Tekken również na słabszym z naszych notebooków, czyli ASUS’ie K55V.

Po dokładny opis gry odsyłamy do jej testu na notebooku ASUS G75V.

 MINIMALNE WYMAGANIA SPRZĘTOWE
  Procesor: : Intel Dual Core 1.8GHz
   Pamięć RAM: 1 GB
  Karta grafiki: z 256 MB pamięci (NVIDIA GeForce 6600 lub lepsza)

 REKOMENDOWANE WYMAGANIA SPRZĘTOWE
  Procesor:  Intel Core2 Duo 2.60GHz
   Pamięć RAM: 2 GB
  Karta grafiki: z 512 MB pamięci (NVIDIA GeForce 8800 lub lepsza)

Wymagania jak widać są naprawdę skromne.Przypomnijmy, że wykorzystany przez nas w teście ASUS K55V ma procesor Intel Core i7 3610QM 2.30 GHz, 6 GB pamięci RAM i dedykowaną kartę grafiki NVIDIA GeForce GT 630M. Gdy nie używamy gier notebook korzysta natomiast z karty Intel HD Graphics 4000, co pozwala oszczędzać baterię.

Ustawienia wysokie, rozdzielczość 1366 x 768, bez AA

Niskie wymagania sprzętowe gry sprawiły, że testowanie rozpocząłem od razu od ustawień wysokich. Darowałem sobie jedynie wygładzanie krawędzi. Wyniki był doskonałe. Gra przez cały czas trzymała idealne 60 klatek na sekundę i nie zdarzały się żadne wahnięcia w górę lub w dół.

Ustawienia wysokie, rozdzielczość 1920 x 1080, AA 4x

Zaskoczony doskonałymi wynikami postanowiłem następie sprawdzić wydajność przy włączonym wygładzaniu krawędzi na poziomie 4x. O dziwo, rezultat był podobny. Silnik prawie przez cały czas trzymał idealnie płynne 60 klatek na sekundę i okazjonalne spadki ograniczały się raptem do jednej klatki w dół, więc nie było mowy o żadnych widocznych spowolnieniach.

Podsumowanie

Street Fighter X Tekken okazał się zaskakująco dobrze zoptymalizowaną grą. ASUS K55V nie jest żadną bestią pod względem konfiguracji, a mimo to potrafił zagwarantować płynne 60 klatek na sekundę nawet przy włączonym wygładzaniu krawędzi.Najnowsza bijatyka Capcomu jest tym samym świetną propozycją dla posiadaczy słabszych maszyn.

Szkoda tylko, że gra nie oferuje rozbudowanych opcji graficznych. W praktyce możemy jedynie ustawić poziom detali planszy, choć nawet tutaj wybieramy jedynie między pełnymi detalami, a kompletnym brakiem planszy (co ilustruje obrazek poniżej), choć jednocześnie ta druga opcja umożliwi zabawę na naprawdę starych pecetach.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej