Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 24 czerwca 2012, 07:44

autor: Adrian Werner

Sniper Elite V2 - test na notebooku ASUS K55V

Testujemy grę Sniper Elite V2 na notebooku ASUS K55V.

Przetestowaliśmy już wydajność gry Sniper Elite V2 na ASUS’ie G75V. Pora więc sprawdzić jak snajperska strzelanka studia Rebellion sprawuje się na słabszym z naszych notebooków, czyli ASUS’ie K55V.

Po dokładny opis gry odsyłamy do jej testu na notebooku ASUS G75V.

 WYMAGANIA SPRZĘTOWE
  Procesor:  Dwurdzeniowy (Intel Pentium D 3GHz lub lepszy) 
  Pamięć RAM: 2 GB
  Karta grafiki: z 256 MB pamięci (NVIDIA GeForce 8800 lub lepsza)

Wymagania jak widać są raczej standardowe. Przypomnijmy, że wykorzystany przez nas w teście ASUS K55V ma procesor  Intel Core i7 3610QM 2.30 GHz, 6 GB pamięci RAM i dedykowaną kartę grafiki NVIDIA GeForce GT 630M. Gdy nie używamy gier notebook korzysta natomiast z karty Intel HD Graphics 4000, co pozwala oszczędzać baterię

Ustawienia średnie, rozdzielczość 1366 x 768

Zacząłem od ustawień średnich i rozdzielczości 1366 x 720. Rezultaty były całkiem dobre. Gra wyglądała ładnie i przez większość czasu oferowała wysoką płynność, ze średnią prędkością w okolicach ponad 40 klatek na sekundę. Zdarzały się spadki poniżej tej wartości, ale były one drobne (38 FPS-ów było minimalną zanotowaną wartością) i wcale nie przeszkadzały w zabawie.

Ustawienia wysokie, rozdzielczość 1366 x 768

Znacznie gorzej K55V poradziło sobie z ustawieniami wysokimi. Przy nich gra przez większość czasu wyświetlała poniżej 30 klatek na sekundę, a zdarzały się również spadki poniżej 25 FPS-ów. Na upartego dało się grać, ale nie da się ukryć, że takie wyniki w wyraźny sposób wpływały na pogorszenie komfortu zabawy.

Podsumowanie

ASUS K55V wyszedł ze starcia z Sniper Elite V2 poobijany, ale mimo wszystko zwycięski. Konfiguracja notebooka nie wystarcza na pociągniecie w zadowalającej prędkości ustawień wysokich (a tym bardziej ultra), ale świetnie radzi sobie z opcjami średnimi, a na nich gra wciąż wygląda atrakcyjnie.

Pod tym testem znajdziecie obrazek ilustrujący różnice pomiędzy ustawieniami niskimi, średnimi i wysokimi.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej