Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 24 listopada 2011, 13:46

autor: Adrian Werner

Windows otrzyma własny zmodyfikowany model Kinecta

Microsoft ogłosił, że zamierza wyprodukować zmodyfikowany model kontrolera Kinect dopasowany do potrzeb systemu Windows.

Jakiś czas temu pisaliśmy o wypuszczeniu przez Microsoft narzędzi (SDK) służących do komercyjnego pecetowego zastosowania znanego z konsoli Xbox 360 kontrolera ruchowego Kinect. Okazuje się, że plany względem windowsowej implementacji urządzenia są znacznie bardziej ambitne. Posiadacze komputerów dostaną bowiem własną wersję i mocno zmodyfikowaną wersję tego sprzętu.

Pecetowy model Kinecta zostanie tak dopasowany, aby był w stanie dokładnie rejestrować ruchy użytkowników nawet z odległości 50 centymetrów. Wersja na konsolę w na tak bliskim dystansie praktycznie odmawia posłuszeństwa. W przypadku pecetów Kinect ma jednak służyć m.in. jako interfejs to komputerów stacjonarnych, więc wspomniane zmiany były konieczne.

Nie wiemy jeszcze, kiedy nowy model trafi do sprzedaży. Analitycy spodziewają się jednak, że nastąpi to wraz z premierą systemu Windows 8, który w przeciwieństwie do starszych wersji został zaprojektowany m.in. z myślą o ekranach dotykowych, w stosunku do których Kinect wydaje się być znacznie bardziej wygodną alternatywą, przynajmniej jeśli chodzi o komputery stacjonarne.

Co ciekawe, Microsoft prowadzi również rozmowy z producentami sprzętu audio video. Firma chce, aby Kinect był wbudowany w niektóre modele telewizorów, oszczędzając tym samym klientom konieczności dokupywania dodatkowego urządzenia.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej