Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 18 października 2016, 13:04

autor: Adrian Werner

Super Mario Run – 20 mln osób dokonało rejestracji na powiadomienie o premierze

Prezes firmy Apple zdradził, że już ponad 20 milionów użytkowników systemu iOS dokonało rejestracji, która sprawi, że otrzymają powiadomienie, gdy tylko gra Super Mario Run trafi do dystrybucji. Zwiastuje to duże powodzenie temu projektowi.

Po sukcesie Pokemon GO oczy świata mobilnego zwrócone są w stronę nadchodzącego Super Mario Run. Firma Nintendo ma powody do optymizmu – okazuje się bowiem, że tylko spośród użytkowników systemu iOS już 20 milionów osób dokonało rejestracji, dzięki której zostaną powiadomieni o premierze gry, gdy tylko trafi do dystrybucji.

Informację tę ujawnił prezes firmy Apple Tim Cook podczas rozmowy z japońskim oddziałem serwisu BuzzFeed. Premiera gry na iOS-a planowana jest dopiero na grudzień i do tego czasu liczba rejestracji na pewno jeszcze wzrośnie.

Super Mario Run ukaże się w późniejszym terminie również na Androida, gdzie zainteresowanie grą powinno być podobne. Wszystko wskazuje więc na to, że projekt okaże się sporym przebojem. Jest to o tyle istotne, że będzie to tak naprawdę pierwszy prawdziwy test potencjału mobilnego firmy Nintendo. W przypadku Pokemon GO jest ona bowiem jedynie udziałowcem w marce i większość środków zarobionych przez ten tytuł pieniędzy powędrowało na konta innych podmiotów. Jeśli Super Mario Run odniesie sukces, to Nintendo bez wątpienia zintensyfikuje działania na rynku mobilnym.

To, że Super Mario Run budzi duże emocje nie jest zaskoczeniem. Marka ta jest wręcz legendarna, a do tego gra zapowiada się obiecująco. Projekt pomyślany został jako połączenie klasycznych konsolowych rozwiązań ze specyfiką produkcji mobilnych. Dostaniemy więc dwuwymiarową platformówkę typu auto-runner. Kierowana przez nas postać będzie automatycznie pędziła w prawą stronę ekranu, a my za pomocą gestów nakażemy jej w odpowiednich momentach np. wykonać skok. Takie sterowanie sprawi, że możliwa ma być zabawa jedną ręką.

Jednocześnie Super Mario Run nie będzie endless runnerem. Mapy będą miały bowiem początek oraz koniec. Obiecująco zapowiada się także model biznesowy. Za darmo pobierzemy coś w rodzaju dema, a potem nowe zestawy poziomów będziemy odblokowywali za pomocą jednorazowych wydatków.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej